Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kupé Mercedes-Benz 300 SLR je nejdražší auto světa. Prodal se za 3 miliardy! Možná…

Filip Melich Filip Melich 16. 5. 2022 • 22:59
37
Zobrazit náhledy (37)
Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR Mercedes-Benz 300 SLR

Přes 3,3 miliardy korun zaplatil nejmenovaný kupce za jedno ze dvou kupé Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut. Tedy údajně, oficiální cestou nebylo nic potvrzeno.

Po tragické nehodě na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v roce 1955 se automobilka Mercedes-Benz rozhodla opustit svět motorsportu, do kterého se pak vrátila až v roce 1989. V důsledku odchodu byl pochopitelně zastaven také vývoj závodních vozů pro sezónu 1956, ve které chtěl výrobce nasadit vůz, jemuž se dnes říká 300 SLR Uhlenhaut. Dva kusy se ale tehdy dochovaly a jeden z nich prý začal používat Rudolf Uhlenhaut, tehdejší ředitel testovacího oddělení Mercedesu, jako firemní vůz. Právě proto se v názvu auta používá přídomek Uhlenhaut.

Uzavřená varianta Mercedesu 300 SLR k pohonu používala osmiválec z monopostu formule 1 W196, jehož objem byl zvětšen z 2,5 na 3,0 litry. Výkon vyrostl z původních 192 kW (261 k) na 222 kW (302 k). Ve své době bylo kupé 300 SLR Uhlenhaut zřejmě nejrychlejším silničním vozem světa, neboť se dokázalo rozjet až na 290 km/h. Mercedes-Benz věří, že obě existující kupé jsou zároveň nejhodnotnějšími vozy světa, proto si je nechává ve svém vlastnictví a nehodlá je nikdy prodat. Nebo alespoň dříve nehodlal.

Společnost Hagerty UK nyní informovala o tom, že jí několik zdrojů potvrdilo informaci o přesunu jednoho ze dvou existujících kupé do soukromých rukou. Kolem 6. května letošního roku byla údajně do muzea značky Mercedes-Benz ve Stuttgartu pozvána pečlivě vybraná skupinka automobilových sběratelů, přičemž jeden z nich odjížděl jako nový majitel vzácného auta. Potenciální kupci prý byli vybíráni nejen podle toho, zda vůbec mají dostatek peněz, ale také jestli vozu dokážou zajistit náležitou péči a nenabídnou ho obratem opět k prodeji s vidinou zisku.

Není zřejmé, zda šlo o nákup za předem stanovenou cenu, nebo jestli proběhla aukce, ale hovoří se o částce 135 milionů eur, tedy přes 3,3 miliardy korun! Automobilka Mercedes-Benz však sama nic nepotvrdila a vzhledem k výši kupní ceny je málo pravděpodobné, že se o prodeji něco dozvíme oficiální cestou. Kupé 300 SLR Uhlenhaut tak aktuálně drží teoretický titul nejdražšího auta světa. Oficiálně jím stále zůstává Ferrari 250 GTO, které se v roce 2018 prodalo za 70 milionů dolarů (přes 1,6 miliardy korun).

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Články odjinud