Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada 4x4 Bronto: Pokud by vám Niva nestačila, je tu tovární tuning. Podle Rusů...

David Bureš David Bureš 21. 12. 2017
13
22
Zobrazit náhledy (13)
Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto Lada 4x4 Bronto
Legendární offroad ruské výroby je v terénu hodně schopný. Pokud by to však klientovi nestačilo, je tu vylepšená verze Bronto.

Množství automobilových výrobců má své dvorní úpravce, u Mercedesu je to AMG, u BMW divize BMW M a Audi zase Audi Sport. Tovární tuning nabízejí také u ruské Lady, kde se tato divize jmenuje Bronto. V minulosti šlo o samostatnou firmu, dnes funguje v rámci VIS Auto, společnosti zabývající se užitkovými vozy na bázi modelů Lada, která úzce spolupracuje s automobilkou AvtoVAZ. Co dnes Bronto nabízí?

Zřejmě nejznámějším dílem je nepochybně model Bronto Marsh (bažina), terénní speciál na bázi Lady 4x4 (Niva) s portálovými nápravami, který však pro mnohé zákazníky je už poněkud extrémním náčiním. A tak je tady ještě konvenčnější Lada 4x4 Bronto, nabízená i prostřednictvím automobilky AvtoVAZ.

Jedná se o Nivu dále přizpůsobenou terénním podmínkám, to kdyby vám výchozí varianta mimo silnice nestačila. Automobil má zvýšenou světlou výšku, z 205 na 240 mm a rozsáhle upravený podvozek. Jsou tu samozamykací uzávěrky diferenciálu, vyztužené nápravy nebo odlišné pružiny tlumičů.

Rozchod kol je rozšířen, vpředu na 1.478 mm, vzadu na 1.468 mm, jsou tu i 15palcová kola s širšími pneumatikami (rozměr 235/75), což si vyžádalo rozšíření podběhů o speciální nástavce. Vnitřek podběhů je pak speciálně chráněn, aby automobil nepřišel k úhoně třeba při jízdě na šotolinovém povrchu.

Naopak pohonná jednotka se nemění. O pohon se tak stará osvědčený zážehový čtyřválec o objemu 1690 cm3, který je naladěn na 61 kW a 129 N.m. Kvůli vyššímu podvozku je vůz však o něco pomalejší než sériové provedení, což však u terénního speciálu nijak zvlášť nevadí. Akcelerace se o sekundu prodloužila na 18 sekund, maximální rychlost činí 137 km/h (u běžné verze 142 km/h).

Lada 4x4 Bronto je dostupná s třídveřovou karoserií, což je pro Nivu klasická verze. Ve srovnání se sériovým modelem byl přepracován nárazník, jiná je také plastová mřížka masky chladiče nebo prahy. Na střeše pak nechybí ližiny. Vedle běžných laků pak lze karoserii objednat i ve speciálním maskáčovém zbarvení. Co se týče výbavy, dostanete už v základu klimatizaci, přední mlhovky nebo zesílenou hlukovou izolaci.

A kolik za tyto úpravy ruský výrobce žádá? Lada 4x4 Bronto je na ruském trhu nabízena za 676.000 rublů, což je v přepočtu asi 250.000 korun. To se při přepočtení na českou měnu zdá jako nízká částka, vězte ale, že se jedná o nejdražší Nivu v nabídce značky Lada. Konkrétně základní třídveřový model 4x4 je mnohem levnější, v Rusku stojí od 445.900 rublů, tedy asi 165.000 korun. Vězte pak, že existují i firmy, které jsou schopné vám auto dovézt do České republiky, abyste ho mohli provozovat také u nás.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

motor.
gargamel1
| 22. 12. 2017
Ale vela vody s tym motorom nenamutili
Avatar - wakantanka
motor.
wakantanka
| 22. 12. 2017
HDI v prvej Vitare? :-)
Avatar - KubikCv
Design parádní, ale...
KubikCv
| 22. 12. 2017
to je díky zvýšení...neměnili uložení nápravy..proto se při tom zvýšení posune osa v podběhu
Avatar - KubikCv
hezká hračka
KubikCv
| 22. 12. 2017
však pětidvířko s prodlouženým rozvorem se vyrábí...kouzlo Nivy v terénu je ale právě její krátký rozvor
Design parádní, ale...
Arese
| 22. 12. 2017
... horší to asi bude s kvalitou zpracování. Aspoň by tomu mohli sakra dát nějaké pořádné sedačky, tyto pochází ještě ze Samary... Jinak se při pohledu z boku nějak nemůžu zbavit dojmu, že soudruhům nesedí rozvor s výřezy zadních blatníků - vpředu se guma skoro dotýká lemu, vzadu je zase obrovská díra... :-O