Lada Granta míří na český a německý trh
Lada Granta s továrním kódem 2190 není ničím jiným než aktualizovanou Kalinou, v Rusku se nabízí již od ledna 2012. Kromě ní se prodává i modernizovaná Kalina 2, která má stejný základ, ale jinou příď a záď.
Malý sedan je poháněn jediným motorem: zážehovým dvouventilovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 64 kW (87 k)/5100 min-1 a točivým momentem 140 N.m při 3800 otáčkách. 4260 mm dlouhý a 1115 kg těžký vůz průměrně spálí na každých 100 kilometrů jízdy 6,4 litrů benzinu.
AvtoVAZ se v případě uvedení modelu Granta inspiroval úspěchem Dacie Logan a chce v první fázi otestovat zákazníky ve Francii, Německu a České republice.
Prodej na francouzském trhu, na němž měla Lada silnou poměrně silnou pozici v osmdesátých letech díky modelu Niva, byl ohlášen již na jaře letošního roku, kdy byla zveřejněna i cena 10.900 eur (zhruba 284.000 Kč). V současnosti francouzský dovozce na svých stránkách cenu nezmiňuje, uvádí, že Granta bude k dispozici v druhém pololetí letošního roku.
Do Německa a České republiky bylo dodáno 20 vozů Lada Granta v červenci letošního roku. Evropská verze sedanu splňuje emisní normu Euro 5 a je standardně vybavena ESP, ABS, BAS a dvojicí čelních airbagů. Na českém trhu se má podle dostupných informací rozběhnout prodej na konci letošního srpna. Cena prozatím nebyla stanovena.
AvtoVAZ očekává, že na evropském trhu prodá až 5000 vozů Granta ročně. Vedle tohoto sedanu má ve čtvrtém čtvrtletí na vybrané evropské trhy dorazit i nová Lada Kalina 2.