Lada Granta Sport má 120 koní a snížený podvozek
Verze Sport se sice představila už na srpnovém autosalonu v Moskvě 2012, v ruských showroomech se ale objeví až letos v únoru. Má hlavně modifikované zavěšení a přitvrzený podvozek. Jeho nastavení se liší v rozmezí několika milimetrů dle konkrétního trhu, pro který je vůz určen. Od ostatních zástupců řady s kódem 2190 lze Grantu Sport poznat také díky agresivnějším nárazníkům a bočním prahovým nástavcům. Nepostrádá ani malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Pod kapotou najdeme čtyřventilový zážehový čtyřválec 1,6 l s výkonem 88 kW (120 k). Převodovka je pouze pětistupňová, má však zkrácené poměry jednotlivých rychlostí. Malý sedan jede až 197 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí během 9,5 s.
Grantu Sport zvenčí charakterizují i litá kola, červené brzdové třmeny nebo chromovaná koncovka výfuku. A interiér? Zde najdeme přední anatomická sedadla s nezbytným logem Sport, volant a hlavici řadicí páky v kůži s kontrastním červeným prošíváním, hliníkové pedály a navigaci Glonass.
Vozy homologované pro západní Evropu mají standardní čtveřici vzduchových vaků a povinné elektronické asistenty, tedy ABS a stabilizaci ESC. Alespoň ruské ceny však dosud nebyly zveřejněny.
Verze Sport není v nabídce Lady ničím novým, je součástí například řady Kalina, která má s Grantou společný technický základ. A existuje i něco, co dává Ladě právo toto označení vůbec použít? Ale jistě. Vždyť se věnuje jak soutěžím, tak i závodům na okruzích dlouhá léta.
Vzpomeňme i u nás známý soutěžní speciál 2105 VFTS skupiny B, který vznikl z popudu litevského jezdce Stasise Brundzy. Po něm přišly na řadu Samary. Speciály pro Dakar s motory Porsche se ovšem zrodily u francouzského dovozce Pocha. Sama automobilka s plachetnicí ve znaku (byť ve spolupráci s ruskými ladiči) měla na svědomí nehomologovaný kit car s dvoulitrem od Opelu na základě řady 110, nebo prototyp Kaliny ve specifikaci Super 1600. Nejznámějším počinem z posledních let je účast v MS cestovních vozů se „stodesítkami“ a Priorami.