Lada Kalina Sport: V Togliatti připravují malý hot-hatch
Lada Granta Sport zaznamenala na domácím trhu poměrně slušný obchodní úspěch. Účast v mistrovství světa cestovních automobilů se projevila velmi pozitivně, vždyť Brit James Thompson dotáhl ruskou značku na bodované příčky. Není proto divu, že AvtoVAZ připravuje obdobnou verzi i pro příbuznou Kalinu.
Automobilka už neinzeruje modernizované modely svých malých hatchbacků (a kombi) jako Kalina 2, je to prostě „nová Kalina“. V současnosti je v Rusku k dostání s dvouventilovou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 64 kW. Výkonnější čtyřventilový agregát stejného objemu má 78 kW s pětistupňovým manuálem, respektive 72 kW se čtyřstupňovým automatem. V létě ale přibudou do nabídky další dvě verze, obě s označením Sport.
Jednodušší varianta má dostat pohonnou jednotku vyladěnou na 88 kW a v její přímo řazené převodovce najdeme také pět stupňů. Dynamičtější možností se stane tentýž motor, ale se 103 kW, což už je na objem 1,6 l velmi působivá hodnota. Španělský Autoblog navíc nemluví o tom, že by měl být čtyřválec přeplňovaný. V této verzi se už předpokládá vylepšený tužší podvozek, vozy dostanou navíc sedmnáctipalcová litá kola a nezbytný aerodynamický balíček. Ruští mladíci si tak mohou koupit „vytuněné“ auto přímo z továrny.
Lada je schopna připravit zájemcům na tomto základě i „vykuchané“ provedení bez zbytečné výbavy, se kterým po montáži předepsaných prvků (bezpečnostní klec, hasicí přístroj atd.) můžou vyrazit na závodní tratě. Pro ambiciózní piloty se tak otevírá levná možnost. Ostatně, Grantu Sport takto nabízí též. Ještě připomeňme základní rozdíly mezi oběma řadami, Granta (2190) se vyrábí pouze jako sedan. Pokud chce klient podobně velký pětidveřový hatchback, případně kombi, zvolí Kalinu. Příbuznost s Grantou dokazují i tovární kódy 2192, respektive 2194. Původní provedení lze ještě na východě koupit, jeho produkce však loni skončila.