Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Kalina Sport: V Togliatti připravují malý hot-hatch

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Ruský OAO AvtoVAZ chystá na polovinu letošního roku dvě sportovní verze nové Kaliny. Na své si přijdou jak pouliční závodníci, tak i ti skuteční.

Lada Granta Sport zaznamenala na domácím trhu poměrně slušný obchodní úspěch. Účast v mistrovství světa cestovních automobilů se projevila velmi pozitivně, vždyť Brit James Thompson dotáhl ruskou značku na bodované příčky. Není proto divu, že AvtoVAZ připravuje obdobnou verzi i pro příbuznou Kalinu.

Automobilka už neinzeruje modernizované modely svých malých hatchbacků (a kombi) jako Kalina 2, je to prostě „nová Kalina“. V současnosti je v Rusku k dostání s dvouventilovou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 64 kW. Výkonnější čtyřventilový agregát stejného objemu má 78 kW s pětistupňovým manuálem, respektive 72 kW se čtyřstupňovým automatem. V létě ale přibudou do nabídky další dvě verze, obě s označením Sport.

Jednodušší varianta má dostat pohonnou jednotku vyladěnou na 88 kW a v její přímo řazené převodovce najdeme také pět stupňů. Dynamičtější možností se stane tentýž motor, ale se 103 kW, což už je na objem 1,6 l velmi působivá hodnota. Španělský Autoblog navíc nemluví o tom, že by měl být čtyřválec přeplňovaný. V této verzi se už předpokládá vylepšený tužší podvozek, vozy dostanou navíc sedmnáctipalcová litá kola a nezbytný aerodynamický balíček. Ruští mladíci si tak mohou koupit „vytuněné“ auto přímo z továrny.

Lada je schopna připravit zájemcům na tomto základě i „vykuchané“ provedení bez zbytečné výbavy, se kterým po montáži předepsaných prvků (bezpečnostní klec, hasicí přístroj atd.) můžou vyrazit na závodní tratě. Pro ambiciózní piloty se tak otevírá levná možnost. Ostatně, Grantu Sport takto nabízí též. Ještě připomeňme základní rozdíly mezi oběma řadami, Granta (2190) se vyrábí pouze jako sedan. Pokud chce klient podobně velký pětidveřový hatchback, případně kombi, zvolí Kalinu. Příbuznost s Grantou dokazují i tovární kódy 2192, respektive 2194. Původní provedení lze ještě na východě koupit, jeho produkce však loni skončila.


Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - KubikCv
4. 3. 2014 13:39
Re: Na Rusko slušný
jednoznačnej tahoun je Niva,ta sama o sobě reklamu nepotřebuje. Kousek od nás v Málkově byl Lada servis...od nich dala Lada ruce pryč,jaký to byli patlalové....na Sadský maj celkem slušnej showroom i servis.Ladu si holt koupí jen ten kdo ji opravdu chce.Zase na druhou stranu je to auto pro lidi který nepotřebujou výkřik techniky ale služebníka...podvozek 110/111 (předchůdce Priory) je u nás takřka nezničitelnej.A je to jeden z posledních výrobců kterej nabízí poctivý atmosféry s vyšším objemem.Pokud by dokázali zvládnout marketing a nebo stlačit ceny tak o 30 dolů,uvažovalo by o Ladě mnohem víc lidí.Když se dneska podívám na skladovky Loganů nebo Punt,tak bych o Ladu nezakopnul
Avatar - KubikCv
4. 3. 2014 13:35
Re: Na Rusko slušný
snad to půjde vidět... FB Lada Malta [odkaz]
Avatar - KubikCv
4. 3. 2014 13:33
Re: Na Rusko slušný
Granta HB [odkaz]
Avatar - Barrichello
4. 3. 2014 08:28
Re: Na Rusko slušný
To seš na omylu, Lada v čr prodá nejvíc modelů Niva a ty důchodci nekupují. Spíš většinou lesníci, zeměměřiči, zemědělci, lomy atd...

Důchodci koupí maximálně tu Grantu či Prioru a to je 5-10 ks ročně...

Ladu tady živí Niva, nic dalšího.
Avatar - Otrava
3. 3. 2014 00:45
Re: Na Rusko slušný
To bych zase netvrdil. Mám pocit, že naprostou většinu prodejů tvoří Niva...a ať si říká kdo chce co chce, stále jde o v terénu velmi dobré auto.
Je tu sice duster, ale ten není v terénu tak schopný a jimny, který ale bohužel stojí skoro dvojnásobek.... a jestli někomu do teď Niva posloužila dobře, chápal bych, že do ní půjde znova.
Co se týče konkrétně Kaliny, znám jen dva majitele...jeden okolo třicítky, druhý ještě mladší. Tak si nemyslím, že to bude až tak horké. :-)