Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada zastaví prodej v západní Evropě. Jak jinak než kvůli emisím

David Bureš David Bureš 17. 4. 2019
43
20
Zobrazit náhledy (43)
lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni lada testy nizsistredni

Na českém trhu Lada svá nová auta už nějakou dobu oficiálně neprodává, v Německu či Rakousku však ano. Patrně se to ale změní.

Nové emisní normy způsobily velkou rošádu v nabídce automobilek na trzích Evropské unie, když v jejich souvislosti musely skončit některé motory nebo dokonce vybrané modely. Nadcházející pravidla Euro 6d-TEMP by mohla znamenat konec dokonce celé značky. Lada totiž kvůli emisím bude muset minimálně na nějaký čas zastavit své prodeje v Evropské unii.

„V souvislosti se zpřísněním ekologických norem v evropských zemích upravujeme exportní aktivity v tomto regionu. Není pochyb o tom, že v určitém okamžiku ho budeme muset na chvíli opustit (území EU),“ přiznává zástupce značky Lada.

Na českém trhu oficiální zastoupení Lady už nějakou dobu nová auta neprodává, k dispozici jsou pouze přes neoficiální dovozce, plán se však týká třeba Německa nebo Rakouska, kde Lada nadále působí.

Export nových vozů do těchto zemí skončí v polovině letošního jara. Poté budou auta k dispozici jen ze skladových zásob. Měla by se tak doprodat do podzimu, kdy vstoupí v platnost přísnější norma Euro 6d-TEMP.

Rozhodnutí přitom přichází v době, kdy nová generace vozů Lada je i na západě vcelku chválena. Také naše dojmy z Lady Vesta, auta vyvinutého ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, byly veskrze pozitivní. Dokonce i prodeje v EU letos rostly, za dva měsíce roku o 4,6 %. Výsledných 840 registrovaných aut je ale stále v rámci Evropy marginálie.

Místo zemí Evropské unie se tak Lada zaměří na tradiční trhy, tedy jak ten domácí, ruský, tak na okolní státy. Aktivně se chce rozvíjet v Kazachstánu, Bělorusku nebo v Uzbekistánu. Prioritou je ale také expanze v Jižní Americe a na Středním východě.

Evropského trhu se ale firma přece jen nechce vzdát úplně, hovoří spíše o pauze než konci. „V úzké spolupráci s našimi aliančními partnery máme plán na tvorbu globálního modelu, kterým se na tyto trhy vrátíme,“ říká zástupce značky.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Somarina
Barrichello
| 18. 4. 2019
ale jo, ono jich pár je. Neboj, jsou to většinou starší lidi 50+
Ale protože ty atomosféry už skoro nikdo nedělá, nezbývá jim než jezdit stará auta nebo koupit turbo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Somarina
Reco
| 18. 4. 2019
Dacia nestiha vyrabat a jej zakaznici chcu atmosfery. Neprotirecis si tak trochu viac? V realite to tak horuce asi nebude. Kolega si kupil Dustera s atmosferickou 1.6, ale nie preto ze by ju tak vyslovene chcel, ale jednoducho cena a potreboval auto. Takze sice motor taky ma, ale za inych okolnosti by ho nezobral a radsej turbo. A rovnako poznam minimum ludi, co by chceli radsej atmosferu ak hovorime o tych co realne nove auta kupuju.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Somarina
Barrichello
| 18. 4. 2019
tak potřebují prodávat i jinde, chystají se expadnovat do Jižní ameriky a dalších zemí. A Dacia nestíhá vyrábět, navíc někteří zákazníci Dacie chtějí atmosféry co má Lada. Akorát by se doplnili.
Re: Re: Re: Somarina
hamilton
| 18. 4. 2019
Plní ale ako...CO 216mg je ako 3 tonové auto.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Somarina
hamilton
| 18. 4. 2019
Majú tu aj Renault a Mitsubishi. Vraj sa o tom rozhodlo ešte v r.2016 na valnom zhromaždení že na trhu môže byť len Lada alebo Dacia. Nie obidve naraz. Motor Lady 1.6 má CO 216mg a nechcú do neho investovať vraj zrušili objednávku na jeho modernizáciu, to je efektivita keď na menej náročných trhoch ho predajú aj bez úprav načo by investovali ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku