Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
lada testy nizsistredni
lada testy nizsistredni
lada testy nizsistredni
lada testy nizsistredni
43 Fotogalerie

Lada zastaví prodej v západní Evropě. Jak jinak než kvůli emisím

Na českém trhu Lada svá nová auta už nějakou dobu oficiálně neprodává, v Německu či Rakousku však ano. Patrně se to ale změní.

Nové emisní normy způsobily velkou rošádu v nabídce automobilek na trzích Evropské unie, když v jejich souvislosti musely skončit některé motory nebo dokonce vybrané modely. Nadcházející pravidla Euro 6d-TEMP by mohla znamenat konec dokonce celé značky. Lada totiž kvůli emisím bude muset minimálně na nějaký čas zastavit své prodeje v Evropské unii.

 

„V souvislosti se zpřísněním ekologických norem v evropských zemích upravujeme exportní aktivity v tomto regionu. Není pochyb o tom, že v určitém okamžiku ho budeme muset na chvíli opustit (území EU),“ přiznává zástupce značky Lada.

Na českém trhu oficiální zastoupení Lady už nějakou dobu nová auta neprodává, k dispozici jsou pouze přes neoficiální dovozce, plán se však týká třeba Německa nebo Rakouska, kde Lada nadále působí.

 

Export nových vozů do těchto zemí skončí v polovině letošního jara. Poté budou auta k dispozici jen ze skladových zásob. Měla by se tak doprodat do podzimu, kdy vstoupí v platnost přísnější norma Euro 6d-TEMP.

 

Rozhodnutí přitom přichází v době, kdy nová generace vozů Lada je i na západě vcelku chválena. Také naše dojmy z Lady Vesta, auta vyvinutého ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, byly veskrze pozitivní. Dokonce i prodeje v EU letos rostly, za dva měsíce roku o 4,6 %. Výsledných 840 registrovaných aut je ale stále v rámci Evropy marginálie.

Místo zemí Evropské unie se tak Lada zaměří na tradiční trhy, tedy jak ten domácí, ruský, tak na okolní státy. Aktivně se chce rozvíjet v Kazachstánu, Bělorusku nebo v Uzbekistánu. Prioritou je ale také expanze v Jižní Americe a na Středním východě.

 

Evropského trhu se ale firma přece jen nechce vzdát úplně, hovoří spíše o pauze než konci. „V úzké spolupráci s našimi aliančními partnery máme plán na tvorbu globálního modelu, kterým se na tyto trhy vrátíme,“ říká zástupce značky.