Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

LaFerrari chce pokořit rekord Porsche 918 Spyder

Michal Fokt Michal Fokt 1. 10. 2013 • 19:58
14
Ferrari se vůbec nelíbí, že Porsche 918 Spyder zajelo rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Dokonce tak moc, že poruší své zvyklosti a s hybridním LaFerrari tam chce zajet oficiální čas.

Ferrari je asi jediná automobilka současnosti, která okázale ignoruje existenci "nějaké" Nordschleife. Zatímco ostatní značky tam posílají své nejlepší jezdce, aby dokázali s auty zajet možné maximum, mnohdy naprosto nedostupné běžným smrtelníkům (Nissan GT-R dává pozdravovat), v tabulkách časů Nürburgringu sice Ferrari najdete, ale jen proto, že s nimi Severní smyčku nějaký soukromník zajel z vlastní iniciativy, což ale nemusí úplně přesně vypovídat o jejich schopnostech.

Nicméně teď to vypadá, že se u Ferrari chystají svůj vztah k německému závodnímu okruhu přehodnotit. Donutil ho k tomu údajně fenomenální výkon konkurenčního hybridního supersportu Porsche 918 Spyder, jenž se stal nejrychlejším "normálním" autem, jaké kdy po této trati jelo. A protože Ferrari chce ukázat, že jeho LaFerrari je lepší, než Porsche, vyrazilo na Nürburgring s několika lehce kamuflovanými exempláři auta a na Ringu pilně trénuje.

Cíl je jasný, dostat se také pod sedm minut, tedy lépe řečeno pod stuttgartských 6:57. Může to dopadnout dvěma způsoby - buď se čas 918tky povede překonat a Ferrari se tím určitě rádo pochlubí nebo se to nepovede a v Maranellu se budou tvářit, že na žádném Nürburgringu nikdy nebyli. O napínavé momenty určitě nebude nouze, protože na Nordschleife se rozhodně vrátí i McLaren P1.

Pro Ferrari rozhodně není čas pod 7 minut nedostižnou metou, model 599XX zajel Ring za 6:58,16, to je ovšem už závodní speciál. Pro LaFerrari každopádně jasně hovoří základní parametry - 887koňové 918 Spyder váží 1640 kg a 963koňové stádo italských hřebců se musí vypořádat s jen s 1365 kg (byť suché hmotnosti). A to je poměrně zásadní rozdíl. Ale Nordschleife už mnohokrát ukázala, že výkon není všechno...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

I redakce si trošku píchne :)
| 22. 12. 2013
Nissan GT-R dává pozdravovat... >:D >:D
Avatar - vertebra
Abych řekl pravdu,je
| 18. 11. 2013
Abych řekl pravdu, chce se mi blít ze všech těch keců o Ferrari jako o modle bla bla bla. Každej trouba, když se ho zeptáte na nejlepší auto, řekne F40. Problém je v tom, že nikdy v žádném nejel a i v EVO přiznali, že je to křáp. Naproti tomu ten McLaren se složitým názvem je v realitě tak rychlý, že zapomene na to jak vám 458 představovali jako etalon. To totiž nebyla opravdová 458 v testech, ale Press car vyšperkovaný přesně na tu danou příležitost.
Abych řekl pravdu,je
| 1. 10. 2013
To si taky rád počkám v Evu mají opravdové srovnání, ne ty bulvární sračky.
Avatar - šmoula nešika
Abych řekl pravdu,je
| 1. 10. 2013
Myslíš em-pé-čtyři-pomlčka-dvanáct-cé?
Já si teda...
| 1. 10. 2013
Ale 599XX není sériovka :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku