Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

LaFerrari chce pokořit rekord Porsche 918 Spyder

Michal Fokt Michal Fokt 1. 10. 2013
14
Ferrari se vůbec nelíbí, že Porsche 918 Spyder zajelo rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Dokonce tak moc, že poruší své zvyklosti a s hybridním LaFerrari tam chce zajet oficiální čas.

Ferrari je asi jediná automobilka současnosti, která okázale ignoruje existenci "nějaké" Nordschleife. Zatímco ostatní značky tam posílají své nejlepší jezdce, aby dokázali s auty zajet možné maximum, mnohdy naprosto nedostupné běžným smrtelníkům (Nissan GT-R dává pozdravovat), v tabulkách časů Nürburgringu sice Ferrari najdete, ale jen proto, že s nimi Severní smyčku nějaký soukromník zajel z vlastní iniciativy, což ale nemusí úplně přesně vypovídat o jejich schopnostech.

Nicméně teď to vypadá, že se u Ferrari chystají svůj vztah k německému závodnímu okruhu přehodnotit. Donutil ho k tomu údajně fenomenální výkon konkurenčního hybridního supersportu Porsche 918 Spyder, jenž se stal nejrychlejším "normálním" autem, jaké kdy po této trati jelo. A protože Ferrari chce ukázat, že jeho LaFerrari je lepší, než Porsche, vyrazilo na Nürburgring s několika lehce kamuflovanými exempláři auta a na Ringu pilně trénuje.

Cíl je jasný, dostat se také pod sedm minut, tedy lépe řečeno pod stuttgartských 6:57. Může to dopadnout dvěma způsoby - buď se čas 918tky povede překonat a Ferrari se tím určitě rádo pochlubí nebo se to nepovede a v Maranellu se budou tvářit, že na žádném Nürburgringu nikdy nebyli. O napínavé momenty určitě nebude nouze, protože na Nordschleife se rozhodně vrátí i McLaren P1.

Pro Ferrari rozhodně není čas pod 7 minut nedostižnou metou, model 599XX zajel Ring za 6:58,16, to je ovšem už závodní speciál. Pro LaFerrari každopádně jasně hovoří základní parametry - 887koňové 918 Spyder váží 1640 kg a 963koňové stádo italských hřebců se musí vypořádat s jen s 1365 kg (byť suché hmotnosti). A to je poměrně zásadní rozdíl. Ale Nordschleife už mnohokrát ukázala, že výkon není všechno...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

I redakce si trošku píchne :)
Zetec
| 22. 12. 2013
Nissan GT-R dává pozdravovat... >:D >:D
Avatar - vertebra
Abych řekl pravdu,je
vertebra
| 18. 11. 2013
Abych řekl pravdu, chce se mi blít ze všech těch keců o Ferrari jako o modle bla bla bla. Každej trouba, když se ho zeptáte na nejlepší auto, řekne F40. Problém je v tom, že nikdy v žádném nejel a i v EVO přiznali, že je to křáp. Naproti tomu ten McLaren se složitým názvem je v realitě tak rychlý, že zapomene na to jak vám 458 představovali jako etalon. To totiž nebyla opravdová 458 v testech, ale Press car vyšperkovaný přesně na tu danou příležitost.
Abych řekl pravdu,je
Maty10
| 1. 10. 2013
To si taky rád počkám v Evu mají opravdové srovnání, ne ty bulvární sračky.
Avatar - šmoula nešika
Abych řekl pravdu,je
šmoula nešika
| 1. 10. 2013
Myslíš em-pé-čtyři-pomlčka-dvanáct-cé?
Já si teda...
Xawier
| 1. 10. 2013
Ale 599XX není sériovka :-)