Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador LP750-4 SV Roadster: Super Veloce bez střechy

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Kalifornský Monterey Car Week už zdaleka není jen o veteránech. Výkonnější Aventador Super Veloce shodil střechu a představil se právě zde.

Prestižní akce plná dražeb vrcholí soutěží elegance historických aut v Pebble Beach. Ale využívají ji i současní výrobci k představování konceptů a produkčních novinek. Lamborghini na „The Quail, A Motorsports Gathering“ v Carmelu v pátek 14. srpna poprvé ukázalo Aventador LP750-4 SV Roadster, což ostatně jeho šéf Stephan Winklemann avizoval již v červnu. Pevná střecha je pryč, ovšem neznamená to, že by býk žádnou neměl. Nahrazují ji dva odnímatelné matně černé panely, se kterými se majitel nenadře, protože každý neváží víc než 6 kg. Ani v garáží zůstat nemusejí, uloží se do vyhrazeného prostoru v zavazadelníku. Pak lze ovšem jet s větrem ve vlasech, což kupé samozřejmě neumožňuje.

Otevřený SV pohání vidlicový dvanáctiválec 6,5 l s výkonem 552 kW v 8400 otáčkách, sedmistupňová polosamočinná převodovka ISR přenáší 690 N.m na všechna kola, pohon využívá spojku Haldex 4. generace. Oproti staršímu sourozenci s uzavřenou karoserií se technika včetně pushrod zavěšení a adaptivních magnetorheologických tlumičů a řízení LDS (Lamborghini Dynamic Steering) nezměnila, to samé lze říci i o v tunelu testované aerodynamice. Přítlaku je k dispozici díky mohutnému zadnímu křídlu určitě dost, auto vypadá hodně agresivně.

1575 kg těžká střela vystartuje z klidu na stovku za 2,9 s, o desetinku pomaleji než kupé, které zajelo jedno kolo na Nordschleife pod sedm minut. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 350 km/h, respektive přes ni. Váží o padesát kilogramů méně než standardní Aventador Roadster, ale zároveň o stejnou padesátku více přibral oproti ostrému, ale zároveň citlivému LP 750-4 SV.

Minimálně odhlučněný interiér pro dva pokrývá Alcantara, karbonové sedačky upekli z jednoho kusu. Zadní sklo slouží jako větrný štít a ovládá se elektricky, to má roadster unikátní. Laků karoserie je k dispozici pět, zmíněné střešní panely se dají koupit i v téže barvě nebo karbonu. Široké možnosti další individualizace poskytuje program Ad Personam.

Lamborghini postaví pouze pět stovek vzrušujících roadsterů, přidají se tak k 600 kupé SV. Ta už jsou dávno vyprodaná, zmizela hned krátce po ženevském debutu. V Sant'Agatě nejsou blázni, aby začali vyrábět takové auto na podzim, dodávky prvním klientům začnou až příští rok na jaře. Cena? 357 tisíc eur, tedy v přepočtu 9,65 milionu korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)