Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador LP 750-4 SV: Super Veloce je lehčí a výkonnější

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Stádo současných býků ze Sant'Agaty je zase o jeden kousek bohatší. Aventador dostal výkonnější a odlehčenou verzi SV.

Nový Aventador SV ztratil padesát kilogramů váhy díky štědřejšímu použití uhlíkových kompozitů a před zadní nápravou se ukrývá o něco větší stádečko. Vypadá také ještě o něco extrémněji a změny se odehrály i na podvozku. Na firemních fotkách byl představen překvapivě v rudé barvě Rosso Bia, na ženevském stánku ale stálo typické žluté auto.

Označení není složité rozluštit. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 l dává po úpravách nyní 552 kW, tedy 750 k, a to při 8400 otáčkách. Motor se dá vytočit ještě o stovku výše, má překonstruované variabilní časování ventilů a proměnné sání. Točivý moment 690 N.m vrcholí v 5500 min-1, sedmistupňová převodovka zůstala nezměněna. Čtyřka v názvu tvrdí jasně, že tenhle býk zabírá na obě náprav díky spojce Haldex. Haldex. Vpředu najdeme elektronickou uzávěrku diferenciálu spojenou s kontrolou stability, vzadu je mechanická.

Systém jízdních režimů má tři polohy nastavení: silniční Strada, prostřední Sport a okruhové Corsa. Mění nastavení motoru, rychlostní skříně i řízení včetně elektromechanického posilovače LDS. O ovladatelnost se starají i adaptivní magnetické kapalinové tlumiče, podvozek jinak používá klasické závodní závěsy typu push-rod. Výfukový systém se čtyřmi centrálními koncovkami byl přepracován a určitě tvrdí tu správnou muziku.

Standardní verze váží 1575 kg, Super Veloce má tedy jen 1525 kg. Není divu, že z klidu na stovku akceleruje během 2,8 s, o desetinku rychleji než běžná verze. Jede určitě nejméně 350 km/h. Chlubí se kovanými koly s centrálními maticemi, ta přední jsou dvacetipalcová, zadní ještě o palec větší. Obouvají gumy Pirelli P Zero Corsa a ukrývají se pod nimi keramické kotouče. Z takových rychlostí je přece třeba i řádně a bezpečně zastavit!

Vnější design také získal na agresivitě. Vpředu najdeme větší nasávací otvory, a další aerodynamické plochy, vzadu zase našel místo mohutný difuzor. Pořádný přítlak se bude při okruhových hrátkách určitě hodit. Uhlíkových vláken je na autě použito opravdu hodně. Z karbonu byl vyroben kryt pohonné jednotky, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní ve třech polohách nastavitelné velké křídlo, vstupy vzduchu na bocích, strukturu monokoku odhaluje i interiér včetně dveřních výplní a sedaček. Také čalounění využívá kromě Alcantary a kůže lehkého materiálu, který si v Sant'Agatě vyvinuli sami a říkají mu Carbon Skin (skin – kůže).

Přístrojový panel obsahuje TFT displej s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a údaji o aktuálním přetížení. Na luxus se tu moc nehraje, audio a multimediální systém si může zájemce přiobjednat, nic ho nestojí, ale zase něco váží, takže část výše vzpomínaných hmotnostních úspor přijde vniveč.

Cena za jeden každý kousek je hardcore jako celé auto. 327.190 eur, tedy takřka 9 milionů korun. Málo to není, ale nikdo snad nečeká, že nové lambo bude z levného kraje... Začne se prodávat na konci jara, tedy někdy v červnu a bohatá klientela může vybírat z celkem šesti barev karoserie.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 3. 2015 13:38
Re: toro
Taky bych to tak viděl :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 13:30
Re: toro
Taky mě Koenigsegg zas tak moc nebral ale tohle bude asi hodně dobrý. Myslim že LaFerrari, P1 a 918 maj těžkýho soupeře ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 3. 2015 13:27
Re: toro
Vzhled celýho auta mi skoro úplně kazí ten předek, profil a záď jsou originální a proporčně lepší, než okoukaná a pouťová Agera. Tohle je tak pěkně jednotné, tak správně UFOidní...a ty hodnoty jsou neskutečný, jak Koenigsegg nemám rád, tak v tomhle případě věřím, že to bude konečně plnohodnotný konkurent Ferrari, McLarenu a Porsche. Povedená věc :-)

Trochu mi to připomíná podobně aliensky působící Edonis od B-Engineering.
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 13:22
Re: toro
A tohle je žrádlo [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 3. 2015 09:43
toro
Je to naprostá paráda, nezklamali :-)

Sakra na Lamborghini jedině žlutá, na SVčko obzvlášť, ale v té červené je to úžasná mašina...koukám TFT převzaný z Venena, k dvanáctiválci není co dodat, extra povedený design elektronů, jen škoda, že Lamborghini to auto nevykleštilo hmotnostně aspoň o 200 kg, potom by se dalo mluvit téměř o úplně nové zkušenosti. Každopádně je to žrádýlko.