Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Gallardo – z říše snů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Velkou událostí právě probíhajícího Ženevského autosalónu je premiéra zcela nového Lamborghini Gallardo, které doplní modelovou řadu a jako menší a levnější bratr Murcilaga se bude vyrábět ve větších sériích.

Velkou událostí právě probíhajícího Ženevského autosalónu je premiéra zcela nového Lamborghini Gallardo (vyslovujme gajardo, neboť jméno pochází ze španělštiny), které doplní modelovou řadu a jako menší a levnější bratr Murcilaga se bude vyrábět ve větších sériích.

Gallardo je lehký supersportovní vůz vhodný pro každodenní použití. Na trhu bude jeho nejbližším konkurentem zřejmě Ferrari 360 Modena či budoucí Audi RSR, i když Gallardo se svými jízdními výkony na reálné silnici vyrovná 575 Maranellu.

Striktně dvoumístný vůz s trvalým pohonem všech kol má motor uložený uprostřed před zadní nápravou s šestistupňovou převodovkou uloženou až za motorem(!) má kompletně hliníkovou konstrukci s plastovými díky karosérie, díky se které se podařilo udržet hmotnost na skvělých 1430 kg suché hmotnosti.

Zcela nový celohliníkový motor 5.0 V10 má nejvyšší výkon 365kW (500 k) při 7800 ot/min a točivý moment 510 Nm při 4500 ot/min. Standardní převodovka je šestistupňová manuální, za příplatek je možné mít sekvenční řazení páčkami pod volantem. Za běžných okolností se na zadní nápravu, na kterou připadá 58 % hmotnosti, přenáší 70 % výkonu. Mezinápravová viskózní spojka však může tento poměr plynule měnit. Zadní náprava je navíc pro ostré sportovní ježdění vyzbrojena samosvorným diferenciálem a záchrannou kotvu tvoří stabilizace ESP.

Vůz jezdí na kolech s rozměry 235/35 ZR19, resp. vzadu 295730 ZR19. Maximální rychlost činí 309 km/h. Brzdový systém je dimenzován odpovídajícím způsobem: vpředu nalezneme kotouče o průměru 365 mm, vzadu 335.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)