Lamborghini: Nástupce Gallarda se bude jmenovat Huracan
Časopis AutoExpress s odvoláním na svůj zdroj v automobilce informoval o definitivní volbě jména pro nový model Lamborghini. Proti původním předpokladům se nástupce Gallarda nebude jmenovat Cabrera, ale Huracan. Toto jméno pochází z mayštiny a Lamborghini si jej registrovalo už v roce 2012, společně o označením Urus. Huracan je původně bůh ohně, větru a bouří, Španělé podle něj v koloniálních dobách vytvořili slovo hurikán.
Na rozdíl od karbonového Aventadoru bude mít Huracan hliníkovou karoserii, hliníkový prostorový rám bude společný s příští generací Audi R8. Design má být výrazně inspirován konceptem Sesto Elemento, pohonná jednotka zase naváže na tradici Gallarda. I tentokrát půjde o atmosférický desetiválec, jeho objem vzroste z dosavadních 5,2 na 5,4 litru. Výkon se odhaduje na zhruba 600 koní (441 kW), u Gallarda během deseti let výroby postupně vzrostl z 500 k (368 kW) na 560 k (412 kW).
Podoba nového modelu je zatím dobře utajená. Určitou představu ale nabízí slovenský designér Ján Bujnak, který vytvořil vlastní projekt Lamborghini Querderro (na obrázcích v galerii). Píše o něm:
Ideou projektu bylo vytvořit nástupce Gallarda a zároveň koncept, který by byl potenciálně možný v produkci. Design je evolucí firemního jazyka s integrovanými novými vizuálními elementy. Plochy jsou precizně definované ostrými hranami, vytvořené s myšlenkou funkčnosti. Hlavním tématem jsou opakující se trojúhelníkové a polygonální elementy. Tělo je definované čistými plochami, ostrými hranami, a krystalickým objemem. Celkový design je zaměřený na jednoduchost a kompaktnost, ale zároveň se sportovním vzhledem a nekompromisní duší.
Boční pohled se dá charakterizovat jako ostrý klínový profil, definovaný hlubokými sekcemi, které končí v nasávači vzduchu. Dveře zasahují až do časti střechy a otevírají se nahoru. Umožňují tak jednodušší nastupování a vystupování z auta. Nízká a ostrá přední část zahrnuje difuzory pro lepší aerodynamiku. Dva velké nasávače vzduchu na bocích přivádí vzduch pro lepší chlazení brzd a taktéž opticky rozšiřují auto při pohledu zepředu.
Zadní sloupky plní funkci deflektorů, usměrňují vzduch přes víko motoru k výsuvnému spoileru. To jednak zvyšuje stabilitu, ale také zabezpečuje chlazení. Zadní část auta je charakteristická úzkými, hlubokými světly a několika difuzory.
Celé portfolio Jána Bujnaka si můžete prohlédnout na http://www.behance.net/bujnak