Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini: Nástupce Gallarda se bude jmenovat Huracan

Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
25 Fotogalerie
Žádná Cabrera, ale Huracan. Tak se bude podle nejnovějších informací jmenovat desetiválcové Lamborghini, které se světu ukáže ještě v prosinci.

Časopis AutoExpress s odvoláním na svůj zdroj v automobilce informoval o definitivní volbě jména pro nový model Lamborghini. Proti původním předpokladům se nástupce Gallarda nebude jmenovat Cabrera, ale Huracan. Toto jméno pochází z mayštiny a Lamborghini si jej registrovalo už v roce 2012, společně o označením Urus. Huracan je původně bůh ohně, větru a bouří, Španělé podle něj v koloniálních dobách vytvořili slovo hurikán.

Na rozdíl od karbonového Aventadoru bude mít Huracan hliníkovou karoserii, hliníkový prostorový rám bude společný s příští generací Audi R8. Design má být výrazně inspirován konceptem Sesto Elemento, pohonná jednotka zase naváže na tradici Gallarda. I tentokrát půjde o atmosférický desetiválec, jeho objem vzroste z dosavadních 5,2 na 5,4 litru. Výkon se odhaduje na zhruba 600 koní (441 kW), u Gallarda během deseti let výroby postupně vzrostl z 500 k (368 kW) na 560 k (412 kW).

Podoba nového modelu je zatím dobře utajená. Určitou představu ale nabízí slovenský designér Ján Bujnak, který vytvořil vlastní projekt Lamborghini Querderro (na obrázcích v galerii). Píše o něm:

Ideou projektu bylo vytvořit nástupce Gallarda a zároveň koncept, který by byl potenciálně možný v produkci. Design je evolucí firemního jazyka s integrovanými novými vizuálními elementy. Plochy jsou precizně definované ostrými hranami, vytvořené s myšlenkou funkčnosti. Hlavním tématem jsou opakující se trojúhelníkové a polygonální elementy. Tělo je definované čistými plochami, ostrými hranami, a krystalickým objemem. Celkový design je zaměřený na jednoduchost a kompaktnost, ale zároveň se sportovním vzhledem a nekompromisní duší.

Boční pohled se dá charakterizovat jako ostrý klínový profil, definovaný hlubokými sekcemi, které končí v nasávači vzduchu. Dveře zasahují až do časti střechy a otevírají se nahoru. Umožňují tak jednodušší nastupování a vystupování z auta. Nízká a ostrá přední část zahrnuje difuzory pro lepší aerodynamiku. Dva velké nasávače vzduchu na bocích přivádí vzduch pro lepší chlazení brzd a taktéž opticky rozšiřují auto při pohledu zepředu.

Zadní sloupky plní funkci deflektorů, usměrňují vzduch přes víko motoru k výsuvnému spoileru. To jednak zvyšuje stabilitu, ale také zabezpečuje chlazení. Zadní část auta je charakteristická úzkými, hlubokými světly a několika difuzory.

Celé portfolio Jána Bujnaka si můžete prohlédnout na http://www.behance.net/bujnak