Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Reventón
Lamborghini Reventón
Lamborghini Reventón
Lamborghini Reventón
31 Fotogalerie

Lamborghini Reventón Roadster: Stíhačka bez střechy

Ve Frankfurtu se na stánku italské automobilky s býkem ve znaku se představuje nové Lamborghini Reventón Roadster, které svým designem navazuje na dva roky staré kupé, zatímco technika je odvozena od aktuálních verzí Murciélaga.

Při navrhování tohoto modelu se tým designérů opět inspiroval moderními bojovými letouny. Na konstrukci šasi roadsteru je použita vysokopevnostní ocel v kombinaci s karbonem. Ten zároveň tvoří prakticky všechny povrchové panely karoserie s výjimkou dveří, které jsou z ocelového plechu. Exkluzivní roadster má karoserii dlouhou 4700 mm, širokou 2058 mm a vysokou 1132 mm. Rozvor náprav je 2665 mm. Hmotnost Reventónu Roadster je 1690 kg, což je o pouhých 25 kg více než u kupé.

Stejně jako u kupé jsou i zde použity zadní svítilny ze světelných diod, zatímco dopředu posvítí bi-xenony a světelné diody budou určeny pro denní a směrová světla. K odlišnostem naopak patří, kromě absence pevné střechy, dvojice vystřelovacích ochranných oblouků za sedadly a nový kryt motorového prostoru. Pro roadster byl také namíchán nový odstín matného šedého laku karoserie.

Přístrojový panel je opět podobně jako v některých letadlech sestaven z displejů. Řidič může podle chuti volit jeden ze dvou druhů zobrazení údajů. První jsou digitální číslice a druhá verze nabízí zobrazení v podobě klasických analogových přístrojů. Zajímavým prvkem je ukazatel přetížení umístěný uprostřed mezi přístroji. Ten informuje o přetížení při akceleraci, brzdění i zatáčení. V interiéru samozřejmě nechybí exkluzivní materiály na čalounění sedadel, obložení desky, středového tunelu a výplní dveří. Například kaplička přístrojů je opracována z jednoho kusu hliníku a umístěna do palubní desky vyrobené z karbonu. Na čalounění je použita kombinace kůže s Alcantarou.

K pohonu poslouží nejnovější evoluce dvanáctiválce do V o objemu 6496 cm3 s výkonem 493 kW při 8000 min-1 a s točivým momentem 660 Nm při 6000 min-1. S tímto motorem bude spolupracovat šestistupňová převodovka e-gear s řazením pádly pod volantem a pohon všech čtyř kol. Kontakt s pevnou zemí Reventónu zajišťují 18palcová kola s pneumatikami o rozměrech 245/35 ZR18 vpředu a 335/30 ZR18 vzadu. Brzdový systém je vybaven karbon-keramickými kotouči o průměru 380 mm vpředu i vzadu a 6pístkovými třmeny. Pro bezpečný pohyb v městských ulicích přijde vhod systém, který umí zvýšit světlou výšku přídě o 40 mm.

Lamborghini Reventón Roadster zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne maximální rychlosti přes 330 km/h. Automobilka ve svých tiskových materiálech ovšem uvádí, že k zákazníkům zamíří méně než dvacet těchto vozů, jejichž cena by měla začínat na 1,1 milionu Euro (zhruba 28 mil. korun). Reventón bez střechy se tak stane nejdražším Lamborghini všech dob.