Lamborghini Terzo Millennio je supersportem budoucnosti. Má baterie v karoserii, která se sama opraví!
Zcela nové a inovacemi prošpikované auto Terzo Millennio zhotovilo Lamborghini ve spolupráci s inženýry Massachusetts Institute of Technology (MIT). Jde o supersport třetího tisíciletí, jenž demonstruje budoucí směr konstrukce a inženýrství Lamba. Předseda a generální ředitel automobilky Stefano Domenicali uvedl, že navázání této spolupráce považuje za důležitý krok pro supersporty budoucnosti.
V praxi to znamená, že vyobrazené technologie a design budou aktuální za minimálně několik desítek let, rozhodně ne u příštích generací modelů Lamborghini. Konstrukce se vyznačuje ultralehkou strukturou a je optimalizovaná pro aerodynamickou účinnost. Každé ze čtyř kol je spárováno s vlastním elektromotorem, designéři díky novému uzpůsobení technologií a typu pohonu mohli pracovat na podstatně větším prostoru než v případě konvenčních jednotek.
Jedním z hlavních témat spolupráce s MIT je vývoj pokročilých systémů pro ukládání energie. Lamborghini představuje koncept Terzo Millenio s karoserií, jež zároveň slouží pro ukládání elektřiny. Cílem je samozřejmě špičkový výkon, ale také rychlejší nabíjení.
Baterie jsou z velké části tvarovatelné a dostatečně tenké k tomu, aby se vešly mezi vnější a vnitřní vrstvy karoserie. A když k tomu připočteme tělo z uhlíkových vláken, dostáváme se i se zásobníky pro uložení energie na podstatně nižší hmotnost.
Samozřejmě se nabízí otázka, jestli je použití uhlíkových vláken v takovém množství bezpečné, ještě když drží pohromadě všechny ty akumulátory. I na tuto problematiku má Lamborghini ve spolupráci s MIT odpověď: nechá tělo, aby se „vyléčilo“ samo. Auto monitoruje kompletní strukturu uhlíkových vláken a odhalí případné praskliny nebo jiná poškození. Když je objeví, prostřednictvím mikrokanálů místo z části opraví a zamezí dalšímu šíření poškození.
Terzo Millenio je technologickým unikátem. Vyobrazuje výsledek práce, kde technologičtí experti a designéři mají při stavbě supersportu zcela nesvázané ruce. Zástupci obou stran nedokážou určit, kdy by takové auto mohlo dorazit na trh. Spíše než jeho zprovoznění je pravděpodobné, že se tyto technologie budou pozvolna propracovávat do nových modelů pro příští desítky let.
Ale pokud má v době nevyhnutelné elektromobility vypadat budoucnost superstportů takto, nebráníme se!