Lamborghini ukončilo výrobu modelu Gallardo
Už to pomalu vypadalo, že se Lamborghini Gallardo bude vyrábět navěky. Tedy nedá se říci, že by mu deset let ubralo něco na atraktivitě, ostatně dá se očekávat, že jeho nástupce Cabrera, jenž se už nachází ve fázi finálních testů, bude vypadat dost podobně, ale už i ve světě superaut ti hlavní hráči obměňují modely po pěti, maximálně šesti letech a ačkoli se to nezdá, Gallardo už pamatuje tři generace konkurence z Maranella.
Nyní se ovšem už definitivně v Sant´ Agatě zastavila výrobní linka a to včera. jako poslední ji opustil model Gallardo LP 570-4 Spyder Performante v laku Rosso Mars, jenž míří k soukromému zákazníkovi, nikoli do muzea, jak se nezřídka stává. I díky tomu, že se Gallardo vyrábělo deset let, se jich do světa podívalo 14.022 kusů, to by ovšem celou situaci až příliš bagatelizovalo - faktem je, že se Gallardo prostě hodně dobře prodávalo a jde s velkým náskokem o nejúspěšnější model značky v historii.
Pro srovnání - v prvních 40 letech existence značky se prodávalo ročně v průměru 250 aut, zatímco v "dekádě Gallarda" to bylo přibližně 2000 vozů ročně, přičemž většina z tohoto množství jde na vrub právě Gallardu. Po úvodním roce 2003 byl dalším milníkem rok 2005, kdy se představil Spyder a za zmínku určitě stojí i rok 2007 a model Gallardo Superleggera. O rok později přišel facelift, prezentovaný jako "druhá generace" a omlazovalo se jak kupé, tak roadster. Od ročníku 2010 dostal desetiválec 5,2 l 570 koní a nadšeni byli konečně i zadokolkáři - přišla limitka Valentono Balboni. Různých omezených sérií a verzí bylo do prodeje mimochodem posláno dvaatřicet, což představuje tři do roka.
Takže nyní už musíme netrpělivě vyčkávat příchod nástupce auta, které se prodávalo ve 45 zemích světa a stalo se významným hráčem na poli supersportovních vozů.