Lamborghini Urus slaví metu 10.000 vyrobených kusů. Nejoblíbenějším vozem značky ale zatím není
Osmiválcové SUV ze Sant‘ Agaty se prodává teprve dva roky, už však hlásí překonání mety 10.000 vyrobených kusů, což je na produkci Lamborghini opravdu hodně.
Lamborghini Urus je SUV poháněné osmiválcem o výkonu 478 kW, které nabídku italského výrobce supersportů obohatilo v roce 2018. Mělo se stát výdělečným projektem, který má financovat další vývoj superaut, což se Urusu daří. Mezi zákazníky se stal hitem, a tak už hlásí překonání mety 10.000 vyrobených kusů.
To je na poměry této italské automobilky opravdu hodně, vždyť z bran její továrny v Sant’Agatě ročně vyjede jen pár tisícovek aut. Urus je tak v tuto chvíli nejžádanějším modelem značky – za rok 2019 mělo toto SUV na svém kontě 5.233 vyrobených kusů, zatímco desetiválcový supersport Huracán měl za loňský rok na svém kontě 2.426 postavených kousků a dvanáctiválcová vlajková loď Aventador 1.005 exemplářů.
Urus je tak v tuto chvíli nejrychleji vyráběným modelem v historii automobilky – vždyť desetitisícovou hranici se mu povedlo překonat pouhé dva a půl roku od zahájení prodejů v únoru 2018. Závod Lamborghini přitom letos v březnu musel na měsíc a půl přerušit produkci jako prevenci před dalším šířením koronaviru.
Co do celkového počtu ale jedničkou v historii značky (zatím) není. Tím je Huracán, který v říjnu 2019 překonal hranici 14.022 vyrobených kusů. To byla celková produkce předchozího Gallarda, do té doby nejžádanějšího modelu značky v historii. Desetiválcový supersport ale na dosažení této mety potřeboval pět let, zatímco Urusu to může trvat kratší dobu.
Jubilejní Urus je mimochodem vyveden v nově nabízeném matném černém laku Nero Noctis Matt v kombinaci s paketem karbonových doplňků a dvoubarevným interiérem kombinujícím černou a oranžovou barvu s karbonovým obložením. Vůz míří pro blíže nespecifikovaného zákazníka z Ruska. Zatím nejoblíbenější barvou pro Urus je mimochodem šedá, následovaná mnohem výraznější žlutou.
Urus výrazně navýšil produkci Lamborghini, které kvůli výrobě tohoto SUV dokonce rozšiřovalo svoji domovskou továrnu v Sant‘ Agatě. Její plocha se v roce 2017 zdvojnásobila na 160.000 m2, když v ní vznikla nová montážní linka, výhradně určená právě pro toto SUV. O dva roky později kvůli Urusu otevřela v Sant‘ Agatě i specializovaná lakovna.

Lamborghini navíc průběžně aktualizuje nabídku, aby udrželo zájem o Urus. Pro modelový rok 2021 je tak k dispozici i dvoubarevné provedení kombinující černou střechu s některou z tradičních perleťových barev z nabídky značky – žlutou Giallo Inti, oranžovou Arancio Borealis a zelenou Verde Mantis. Naopak z hlediska motorů je k dispozici nadále výhradně dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu čtyř litrů. Dříve avizovaný plug-in hybrid zatím nabídku stále nerozšířil.