Urus byl trefou do černého, Lamborghini téměř zdvojnásobil prodeje
Výrobci sportovních automobilů se od SUV dlouho distancovali, Super SUV Lamborghini Urus však jasněukazuje, že zákazníci je zkrátka chtějí a rádi si za ně připlatí.
Někteří puritánští fanoušci kritizují Lamborghini za odhodlání k výrobě nového SUV již od roku 2012, kdy se objevil první koncept modelu Urus. A i když jejich rozhořčení z části chápeme, nově zveřejněné finanční výsledky hovoří naprosto jasně. Lamborgini Urus je obrovský hit, díky kterému se automobilce podařilo jen za první pololetí téměř zdvojnásobit prodeje.
Od 1. ledna do 30. června tohoto roku se totiž Lamborghini podařilo dodat zákazníkům hned 2693 kusů Urusu. Na poměry běžných značek to sice není nic moc, v případě Lamborghini je to ale více, než kombinované prodeje modelů Huracán a Aventador. Na druhé příčce se umístil model Huracán s 1211 dodanými kusy a Aventador si připsal jen 649 dodaných kusů.
Celkem si tak značka připsala 4533 dodaných kusů, což je o 96 procent více, než kolik dodala za stejné období roku minulého. Navíc se jedná o pololetní prodejní rekord v historii automobilky.
Největší zájem o nová Lamborghini byl na americkém trhu, následovala Čína, Velká Británie, Japonsko a Německo. Největší nárůst poptávky, až o 128 procent, zaznamenala automobilka na americkém trhu, kde prodala1543 kusů. Na Asijsko-Pacifickém trhu se podařilo prodeje zdvojnásobit, což vedlo k dodání 1184 kusů. V regionu EMEA, tedy Evropa, Střední východ a Afrika; stoupla poptávka o 67 procent a automobilka zde dodala 1826 vozidel.
Lamborghini přitom s modelem Urus teprve začíná a do budoucna plánuje i další jeho provedení, včetně hybridu a ještě ostřejšího modelu, který by mohl být inspirován speciální závodní sérií. Podle některých informací už ale značka pracuje i na čtvrtém modelu a nástupcích modelů Aventador i Hurcán.
Vzhledem ke stále přísnějším emisním limitům se ale nabízí otázka, zda se nového modelu s motorizací V12 vůbec dočkáme. A zda to nebude ten poslední. V případě motorů V10 nás však automobilka uklidnila dřívějším prohlášením, že se jich vzdát nehodlá. Je ovšem docela možné, že je časem bude muset elektrifikovat. Hybridní asistence by však mohla přispět nejen k nižším emisím, ale také k vyššímu výkonu.