Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Flavia: Americko-italský kabriolet na nových fotografiích

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Lancia vydala novou sérii fotek svého kabrioletu se staronovým názvem Flavia.

Jak je všeobecně známo, Flavia není produktem Lancie, jedná se o mírně upravený kabriolet Chrysler 200. Má také americké rodiště, vyrábí se v továrně Sterling Heights ve státě Michigan. Je poháněna výhradně zážehovým čtyřválcem o objemu 2,4 l spojeným výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Maximální výkon agregátu je 125 kW (170 k)/6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm/4500 min-1. Na nějaké závodění zapomeňte, v Itálii naturalizovaný Američan je určen pro klidnou a plavnou jízdu.

Čtyřmístný kabriolet se spoléhá na klasické plátno, zadní sedadla však považujme spíše za nouzová. A to i přesto, že Flavia je 4,9 m dlouhá, 1,4 m vysoká a 1,8 m široká. Podvozek disponuje rozvorem 2,76 m a auto jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. Střecha se samozřejmě ovládá elektricky.

Na karoserii najdeme decentní chromování, ať už na masce či lištách u předních mlhovek. V koncových světlech, která jsou propojená jedním širokým pásem ze stejného kovu, nechybějí moderní diody. V domácí Itálii se Flavia prodává s jedinou špičkovou výbavou za 38.900 eur (1.006.300 Kč). Bezpečnostní stránka obsahuje ABS, kontrolu stability, úchyty dětských sedaček Isofix, ale pouze čtveřici airbagů. Inu, jedná se o kabriolet.

Na jeho palubě panuje luxus, který reprezentuje kvalitní kůže či pochromovaná středová konzola. V centrální části palubní desky najdeme obrazovku multimediálního systému Uconnect se satelitní navigací, špičkové audio nese značku Boston. Ovládá se tlačítky na volantu, stejně jako tempomat či telefon.

Připomeňme, že stejné jméno nesl již automobil vyráběný v letech 1960-1975. Ten se také pyšnil mimo jiné celohliníkovými plochými čtyřválci objemů 1,5, 1,8 a 2,0 l a kotoučovými brzdami na všech kolech. Jednalo se o typického zástupce značky se sofistikovanou technikou. Ale tyto časy už jsou bohužel pryč.

Lancia v poslední době ze dvou třetin inovovala svůj výrobní program. Kromě pětidveřového malého Ypsilonu se objevily také velká Thema a velký van Voyager, byť se v obou případech jedná opět o přeznačkované Chryslery. Nejstarším produktem je tak mini MPV Musa, které navzdory zvěstím o ukončení výroby pokračuje dál. Nabídku doplňuje extravagantní hatchback Delta na pomezí nižší střední a střední třídy.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:08
Re: tohle auto
Ono jde krásně srovnávat i v rámci tříd.

A s tím srovnáváním začal Murphy, že nebude počítat plečky na tipcars.cz

Tak sem mu opáčil že řada tamních pleček to napráská soudobovým novotnám za pár šlupek, který krom těch pleček tvoří 70% vozovýcho parku kterej potkách na sinicích.

Být rychlejší jak 2,0 TDI popř. tříválec není žádný umění, ani mít uvnitř víc pohodlí.

V rámci vyšších tříd zas tvoří 80% motorizací něco ve stlyu 3,0 V6 CRD, tomu může taky konkurovat leccos.
27. 6. 2012 16:33
Re: tohle auto
Proc srovnavas napric tridama? >:D

Ty jsi baran ;-)
27. 6. 2012 12:30
Re: Není pro evROPU
Ten tvuj film - to byla reklama na Pepsi.
Avatar - Barrichello
26. 6. 2012 23:21
Re: Není pro evROPU
On Sebring 01--05 byl v USA nejprodávnějším kabrioletem bez rozdílu značky.
Náhodou to asi nebylo, že.
Bohužel generace 07-10 to zabil šílenej design a tragickej interiér + nástup krize.
26. 6. 2012 23:13
Re: DÍKY
EOS je o třídu menší, což je už z podstaty nesmyslné srovnání ... a když chci EOS stačí mi 700, když chci Flavii, tak ?