Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia v Ženevě: čtyři akční modely a nové koncepty

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Automobilka, která ještě začátkem devadesátých let byla výrobcem strojů s nimiž jste měli téměř stoprocentní jistotu na vítězství v rallye, se v současnosti snaží o návrat na světové trhy. Na zákazníky ale nebude působit jen ladným křivkami karoserií ...

Do Ženevy Lancia přiveze svou kompletní modelovou řadu a představí několik novinek. Na autosalonu se představí také koncept Lancia Café, což není nic jiného než síť kaváren, které mají být otevřeny téměř v celé Evropě. Návštěvníci se tak při šálku kávy budou moci dozvědět něco o značce Lancia. V návaznosti na kavárny vznikne ještě Lancia Boutique, jehož oficiální uvedení proběhne právě v Ženevě. Boutique bude nabízet módní doplňky a oblečení s logem značky, vytvořené nejlepšími společnostmi ze světa módy. Automobilka chce také rozšířit svou dealerskou síť na hlavních evropských trzích, míří do Ruska, Turecka, Velké Británie, Skandinávie a Japonska.

Lancia Ypsilon by MomoDesign

Nejmenšímu modelu v nabídce věnuje výrobce mnoho pozornosti a tak vznikla Lancia Ypsilon Sport by MomoDesign. Tento model není ničím jiným než standardní Ypsilon, kterou si do parády vzala společnost MomoDesign, specializující se na příslušenství pro automobily a jejich řidiče. Lancia v tiskové zprávě vyzdvihuje tři metalické laky: černou, šedou, oranžovou a dva nemetalické: žlutou a bílou. Dále upozorňuje na možnost exkluzivního matného titanového lakování zádě, střechy a zrcátek. K podtržení sportovního vzhledu mají sloužit také šestnáctipalcová litá kola. Pro zdůraznění sportovního luxusu je interiér čalouněn kůží a alcantarou. Lancia se neomezila jen na estetické úpravy, ale pohrála si také s podvozkem, takže Ypsilon se přiblížila k silnici. Pro zkrocení výkonných motorů přijdou vhod kotoučové brzdy také na zadních kolech. Pod kapotou může být vznětový motor 1.3 Multijet 16v o výkonu 77 kW (105 k) při 4000 ot/min a točivý moment 200 Nm při 1750 ot/min. V kombinaci s pětistupňovou převodovkou dosahuje Ypsilon s tímto motorem maximální rychlosti 177 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,3 s přitom si řekne jen o 4,5 l na 100 km a CO2 vypouští jen 119 g/km. Spořivější zájemci možná sáhnou po stejném motoru, ale s výkonem sníženým na 66 kW (90 k). A pro příznivce benzínu je připraven motor 1.4 16v s výkonem 70 kW (95 k). Lancia Ypsilon přichází s novou technologií nazvanou Blue&Me®, která umožní novou dimenzi komunikace vozu s mobilním telefonem, PDA nebo jiným autem vybaveným stejnou technologií.

Lancia Musa SKY

Do Ženevy přiveze Lancia model Musa SKY, automobil vybavený přehrávačem Sony DVD/MP3 a dvojicí LCD monitorů zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel, dále satelitní navigací, prosklenou střechou GranLuce a systémem kontroly tlaku v pneumatikách. Tento model má být připomínkou propojení automobilky Lancia s italským filmovým uměním. Dva zástupci tohoto modelu vystavení na autosalonu budou mít motory 1.3 Multijet o výkonu 66 kW (90 k) a 51 kW (70 k).

Lancia Thesis Sport

Nejnovější evoluce vlajkové lodi Lancie v sobě má spojovat eleganci se sportem v jediný exkluzivní styl. Verze vystavená na autosalonu se pochlubí dvoubarevným lakem, osmnáctipacovými koly a interiérem čalouněným červenou kůží. Pohon Thesis Sport zajistí nový motor 2.4 Multijet 20V, podávající výkon 136 kW (185 k) při 4000 ot/min a točivý moment 330 Nm při 1750 ot/min. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou umožňuje pohonná jednotka vozu dosáhnout maximální rychlosti 222 km/h a 0 na 100 km/h zrychlit za 9,7 s.

Lancia Phedra 2007 special series

Velké MPV značky Lancia se v Ženevě představí v provedení pro modelový rok 2007. Italové přivezou sedmimístné provedení s dvoubarevným čalouněním a kompletním multimediálním vybavením, jako jsou obrazovky v opěrkách hlav, DVD přehrávač nebo přijímač signálu digitální televize. Pod kapotou bude mít vznětový motor o výkonu 100 kW (136 k) při 4000 ot/min s točivým momentem 320 Nm při 2000 ot/min, spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Phedra s tímto motorem dosáhne maximální rychlosti 190 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,4 s. Samozřejmostí u tohoto modelu, který v nárazovém testu Euro NCAP získal pět hvězdiček, je také maximální bezpečnostní výbava.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
3. 3. 2007 19:46
Re: Co takhle Thesis Schumacher?
Těch koníků tam bylo 215... V8 tuším z Ferrari Mondial, objem 2927, hmotnost 1400 kilo, maximálka 240... kufr 470 litrů, kdyby si z téhle kárky chtěl někdo udělat náklaďák :o) Zrychlení z 0 na 100 za necelých 7 vteřin... Na svou dobu to muselo být božské auto, na konec osmdesátých let vypadají papírové údaje moooc pěkně.... Ty o sotřebě už méně, ale udávaných 16 litrů ve městě se mi zdá vzhedem k výkonům adekvátní hodnota.... Pramen: Minisalon SM, tudíž firemní údaje Lancia S.p.A. (z prstu jsem si je nevycucal a v hlavě je nenosím :o))