Lancia Voyager přijede s novým turbodieselem
Ač Lancia v loňském roce málem skončila, nyní naopak přidala plyn v úpravách svých modelových řad. Velké MPV Voyager, které má kořeny v nabídce Chrysleru, se může těšit na nový čtyřválcový turbodiesel.
Má na tuto konfiguraci trochu nezvykle vysoký objem 2,8 l, i když, u Mitsubishi jsou ještě výše. Nabízí největší výkon 131 kW a nejvýše 360 N.m točivého momentu. Dosud má Voyager s motorem stejného objemu výkon 120 kW. Ten je k dispozici v rozmezí 1600 až 3400 min-1. Agregát disponuje čtyřventilovou technikou, má dva vačkové hřídele a rozvody poháněné řemenem, Piezoelektrické vstřikovače systému common-rail pracují při tlaku 1800 barů a turbodmychadlo má proměnnou geometrii lopatek. Sací potrubí je vyrobeno z kompozitního materiálu. Samozřejmostí jsou recirkulace výfukových plynů a dnes nezbytný filtr pevných částic.
Vznětový motor je spřažen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, manuál se do tohoto korábu snad ani nehodí. Naftový Voyager ovšem není žádnou brzdou provozu, z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,5 s a jede až 193 km/h. Průměrná spotřeba dle evropské metodiky činí 7,9 l/100 km a s ní související hodnota vypouštěných emisí CO2 je 207 g/km. Motor plní normu Euro 5.
Nabídka barev karoserie byla rozšířena o metalické odstíny Maximum Steel a Billet Silver. Elektronickou stabilizaci nyní majitel využije i při jízdě s přívěsem, výrobce ji označuje zkratkou TSD (Trailer Swamp Damping). Spolupracuje pochopitelně s povinným ESC.
Turbodieselový Voyager se ukáže poprvé v Ženevě a v nabídce doplní vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 l. Datum příchodu na evropské trhy nebylo zatím oznámeno, neznáme ani ceny v eurech.