Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6

David Bureš David Bureš 10. 9. 2015 • 18:44
5
29
Modernizovaná Lancia Ypsilon dostala novou příď. Zákazníci budou moci nadále vybírat ze tří motorů.

Značka Lancia v poslední době strádá, nabízí už jen dva modely – malý pětidveřový hatchback Ypsilon a MPV Voyager. Do budoucna bude italská automobilka nabízet jen Ypsilon, který se po čtyřech letech na trhu dočkal modernizace. Světu se přepracovaný Ypsilon poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Modernizovaný Ypsilon je možné poznat podle nové přídě. Maska chladiče ztratila vodorovné lišty, přepracován byl i přední nárazník. Výsledkem je elegantnější vzhled. Zákazníci mohou vybírat z deseti laků karoserie, novinkami jsou slonovinový odstín Ivory Chic a modrá Blu di Blu, která se inspirovala starými Lanciemi.

Fotografie interiéru modernizovaného Ypsilonu italská automobilka zatím nezveřejnila. Těšit se však můžeme na kompletně přepracovaný centrální tunel, který spolu s novou schránkou před spolujezdcem zvětšuje objem vnitřních odkládacích prostorů o tři litry. Nová je také řadicí páka nebo přehlednější grafika v kapličce přístrojů. Designéři Lancie rovněž použili nové materiály čalounění nebo plasty s jinou strukturou.

Automobilka láká také na nový multimediální systém Uconnect, dodávaný pro vyšší výbavové stupně. Systém se ovládá prostřednictvím pětipalcové dotykové obrazovky, přičemž v jeho výbavě nechybí hlasové ovládání a bluetooth. Na přání dodávané bude též digitální rádio a navigace, systém je navíc možné spárovat s chytrým telefonem.

Nabídka motorů se nemění, nadále bude čítat dvě zážehové jednotky a jeden turbodiesel. Všechny agregáty nicméně splňují emisní normu Euro 6. Benzinová dvanáctistovka s 51 kW bude nadále dostupná i ve verzi na LPG, zatímco dvouválec 0.9 TwinAir (63 kW) bude možné pořídit i v provedení na metan. Turbodiesely zastupuje 1.3 Multijet se 70 kW.

Lancia Ypsilon v příštím roce oslaví dvacet let od zahájení prodeje první generace tohoto modelu. Zatímco na českém trhu moc Ypsilonek vidět není, v domovské Itálii nadále patří mezi vůbec nejprodávanější vozy. Od poloviny devadesátých let Lancia prodala přes 2,7 milionů exemplářů tohoto modelu, který se dnes nabízí ve třetí generaci.

Související články

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2015 21:10
Re: Proč jich není u nás víc ?
To jo, v tom souhlas... obecně je osud Lancie jako značky smutnej - a nepovedenej.
To, s čím jsem polemizoval je cena dnešní Ypsilonky. Odhlédnuto od toho, že je posledním mohykánem.

Když bude udělaná tak, aby stála 180 tisíc, tak se nebude prodávat už vůbec... proč, když malých levných aut je dost z Koree a spol.
11. 9. 2015 20:24
Re: Proč jich není u nás víc ?
Upřímně, Lancia se prodávala ještě v době Kappy (mě se líbila i 2G Delty) - jezdilo jich celkem dost a pak to uměřelo... škoda té historie
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2015 20:21
Re: Proč jich není u nás víc ?
Hmm, to je fakt... ale náš trh je germanofilní = stejně se nikdy prodávat nebude. A pro Lancii naštěstí není důležitý.
;-)
11. 9. 2015 19:59
Re: Proč jich není u nás víc ?
Jinak se prodávat ani nebude, letos na ČR trhu 8, slovy "osm" aut = dealerské předváděčky, které stejně půjdou do prodeje za daleko nižší ceny. Fiat tuto značku v podstatě pohřbil ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2015 19:27
Re: Proč jich není u nás víc ?
No, přesně toho se bojím... trochu mě vyděsila ta poznámka o U-conectu... to asi nepůjde dát na ten kousek před spolujezdce... takže asi zruší ty budíky uprostřed - a tím se vzdají další části jedinečnosti.
A unikátně dobrého výhledu z auta...
:-(

Opravuji - tak asi nevzdají:
Gli interni rimangono in pieno stile Lancia Ypsilon, caratterizzati quindi dal quadro strumenti collocato centralmente sul cruscotto e la novitŕ di questo modello 2016

:-D
A to je dobře...
Články odjinud