Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
32
Fotogalerie

Land Rover Defender myslí ekologicky. Dorazí jako mild-hybrid i plug-in hybrid

Nový Defender bude globálně prodávaným automobilem. Bude se prodávat i na čínském trhu, kterému bude tamější verze speciálně přizpůsobena.

Premiéra nové generace Land Roveru Defender se konečně blíží, automobil by měl debutovat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a tak výrobce začíná postupně uvolňovat informace o tomto voze, který se bude vyrábět ve slovenské továrně značky v Nitře.

 

Automobilka naposledy přiznala, že novinka bude vedle konvenčních variant nabízena také ve formě mild-hybridu a plug-in hybridu. Dalo se to očekávat, protože firma chce kompletně elektrifikovat své portfolio, od každého modelu chce nabídnout nějakou formu elektrifikované verze. Není však jasné, jaké plug-in hybridní ústrojí vůz přesně použije. V menších modelech totiž Land Rover bude elektromotor kombinovat s novým tříválcem, nevíme však, jestli se to týká také právě Defenderu.

Do budoucna se pak očekává také příchod čistě elektrického Defenderu, byť to automobilka zatím oficiálně nepotvrdila. Ten by se totiž mohl hodit pro zákazníky z řad safari nebo dolů, což jsou pro Defender důležitá odbytiště.

 

Nabídka se pak inspiruje konkurenčním Mercedesem G. K dispozici budou jak „pracovní“ verze, tak „luxusní,“ přizpůsobené odlišným cílovým skupinám zákazníků. Defender nabídne také různé karosářské verze, včetně pick-upu.

 

Dříve zveřejněné fotografie zamaskovaných prototypů dokazují, že nový Defender odkáže svým designem na předchůdce, který se přestal vyrábět v roce 2016. Má si také zachovat skvělé terénní vlastnosti originálu, výrobce novinku popisuje jako houževnaté, schopné a nezastavitelné auto. V terénu mu mají pomoci nejmodernější asistenční systémy.

 

Schopnosti auta ostatně výrobce pečlivě testuje. Pro prototypy přichystal náročné zkoušky v extrémních teplotách od -40°C do +50°C, jezdily také v extrémních výškách, kolem 4.000 m. n. m. Naposledy jej pak v praxi zkoušela také organizace Tusk v Keni, chránící ohrožené druhy zvířat, které Land Rover prototyp Defenderu zapůjčil. Konkrétně jej využili správci přírodní rezervace Borana při svých úkolech.