Land Rover: Nové Discovery 2005
Po 15 letech výroby stávajícího modelu nastal čas důkladné změny. V dubnu t.r. se na newyorkském autosalonu představí nástupce, který kromě jména nebude mít se současným modelem nic společného. Nejzásadnější změnu zaznamenala koncepce – rámovou konstrukci vystřídala samonosná karoserie a pevné nápravy nezávisle zavěšená kola se vzduchovým pérováním. Bude to vůbec první Land Rover, opouštějící tradiční „náklaďákový“ pojezd.
Značně se přiblíží Range Roveru především rozměrově – 4,78 m délky a 2,9 m rozvoru znamená pořádný kus auta – ale i technicky, pojezd se systémem „Terrain Response“ bude prakticky identický s tím, který se představil v Detroitu ve studii Range Stormer. Síla na jednotlivá kola bude distribuována přes samosvorný centrální diferenciál a roli náročných, drahých a těžkých uzávěr diferenciálů převezme Terrain Response, vybavený voličem s polohami: Normál, Dálnice, Tráva/Šotolina/Sníh, Písek, Hluboké výmoly, Skály. Pokročilá elektronika pak převezme kontrolu nad brzdami, pružením, převodovkou a motorem a řidiči přenechá v podstatě jen volbu směru a řazení dvoustupňové redukční převodovky.
Nejpravděpodobnějšími kandidáty pro motorizaci jsou 4,2 l osmiválec Jaguar (199 kW), 4 l šestiválec Ford (158 kW), 2,7 l šestiválec Common Rail Ford-PSA (147 kW) a v budoucnu i 4 l osmiválec týchž výrobců, který je dosud ve vývoji a dostane jej budoucí Range Rover. Převodovka bude šestistupňová samočinná.
Interiér je opět sedmimístný s velkými dveřmi, usnadňujícími nástup na zadní sedadla a s možností složit nepoužívané sedačky do podlahy. Karoserie připomíná současný model několika charakteristickými prvky, které byly zvoleny za poznávací znaky – zejména zvýšenou střechou v zadní části vozu a dvěma malými okénky v lemu střechy.
Cena bude odpovídat technologické úrovni a renomé výrobce a začne na 38.000 €, první kusy se v autosalonech objeví letos v září.