Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover v Paříži 2004

Ondřej Šuch
Přestože si Discovery odbyl výstavní premiéru už na jaře v New Yorku, bylo několik jeho exemplářů v Paříži neustále středem pozornosti.

Discovery, Range Rover

Discovery vypadá ve skutečnosti lépe než na fotografiích a tradicionalistická fanouškova duše tak byla drásána podstatně méně.

Co lze vidět na první pohled? Více rovných linií a hran vozu neubližuje a s Range Roverem si jej lze splést jen z čelního pohledu. Podstatně se také zlepšil komfort na zadních sedadlech, v zavazadlovém prostoru pak lze umístit další dvě sedačky. Nejzásadnější změnu zaznamenala koncepce pohonu–rámovou konstrukci vystřídala samonosná karoserie a tuhé nápravy nezávisle zavěšená kola se vzduchovým pérováním. To však nebude k dispozici pro všechny verze. Naopak v sériové výbavě mají být adaptivní světlomety.

Nový pohon všech kol, kterému u Land Roveru říkají „Terrain Response“, bude prakticky identický s tím, který se představil ve studii Range Stormer. Síla na jednotlivá kola bude distribuována přes samosvorný centrální diferenciál a roli náročných, drahých a těžkých uzávěr diferenciálů převezme Terrain Response, vybavený voličem s polohami: Normal, Dálnice, Tráva/Šotolina/Sníh, Písek, Hluboké výmoly, Skály. Pokročilá elektronika pak převezme kontrolu nad brzdami, pružením, převodovkou a motorem a řidiči přenechá v podstatě jen volbu směru a řazení dvoustupňové redukční převodovky.

Dnes je bude možno vybírat zatím jen z dvojice motorů. Vrcholem je zážehový 4,4 l V8 (220 kW), který nabízí maximální točivý moment 420 Nm při 4000 ot/min. Další uplatnění najde v Discovery III nový vznětový motor koncernů PSA-Ford. Vidlicový šestiválec 2,7 l common-rail má výkon 140 kW a maximální točivý moment 440 Nm už při 1900 (!)ot./min. Třetím agregátem (pouze pro vybrané trhy) má být nová verze motoru V6 4.0 l. Osmiválec bude dodáván standardně se šestistupňovým automatem, diesel bude mít šestistupňovou manuální převodovku a automat za příplatek.

Na český trh bude nový Land Rover Discovery uveden na přelomu letošního října a listopadu, cena začíná na 1.295.000 vč. DPH za verzi s motorem Td6. Zajímavostí českého trhu bude dvouzónová elektronicky řízená klimatizace už v základní výbavě.

Range Rover

Změny oproti předchozímu modelovému roku se u Range Roveru týkají hlavně komfortu posádky. Ve výbavě se objevuje sedmipalcový dotykový displej, který obsahuje informace o způsobu pohonu, palubní počítač, navigační systém, audio, televizní výstup a ovládání integrovaného telefonu.

Nový Range Rover se začne v ČR prodávat v řádu dnů, ceny se oproti modelovému roku 2004 nemění.


Ondřej Šuch