Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover v Ženevě 2005

Ondřej Šuch
Vůz, který automobilka představila již v listopadu 2004, vypadá naživo jak by si asi bohatý tuner představil úpravu klasického Range.

Range Rover Sport

Zatímco Range Rover stojí na vrcholu segmentu 4x4/SUV díky luxusu, mohutnosti a noblese, Range Rover Sport je na pohled více dynamický, s kratší a nižší karoserií. Jak jméno vozu napovídá, je vyladěn pro sportovní zážitek, který zesiluje ještě pérování se systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response, aktivní příčný stabilizátor umožňující neutrální a hladký průjezd zatáčkou.

Dokonalé zvládnutí sportovní jízdy na silnici samozřejmě doplňuje (s pomocí Terrain Responce) suverénní chování v terénu. Poprvé automobilka přichází i s nabídkou radarové technologie Adaptive Cruise Controle, který řidiči umožní držet konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním.

Range Rover sport bude mít pod kapotu na výběr tři motory, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější přeplňovaný osmiválec V8 4.2 dodá vozu sílu 375 koňských sil (cca 280 kW). Nabídku doplní nepřeplňované agregáty benzinový V8 4.4 cm3 a dieselový V6 2.7 cm3 známý už s Discovery 3, všechny spojené šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení Commandshift.


Ondřej Šuch