Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Le Figaro: Peugeot ukončil výrobu modelu 1007

Peugeot 1007 (2005)
Peugeot 1007 (2005)
Peugeot 1007 (2005)
Peugeot 1007 (2005)
10 Fotogalerie
Diskuze (17)
Od dubna 2005 bylo vyrobeno jen 122 tisíc Peugeotů 1007, což je podstatně méně, než automobilka při uvedení na trh očekávala.

Tisícsedmička byla první netradičním Peugeotem, který přišel na trh. Odlišovaly jej boční posuvné dveře a dvě nuly v názvu. Po čtyřech letech výroby však konstrukčně zajímavý automobil svou dráhu končí. Celkem se vyrobilo asi 122 tisíc vozů tohoto modelu (přitom loni bylo vyrobeno jen 10.400 ks), ale sama automobilka přitom v roce 2004 počítala s roční produkcí 130 tisíc kusů. V Poissy bude nadále vyrábět Peugeot 207 a nově také dvojice Citroënů DS3 a C3.

Peugeot 1007 byl unikátní především díky dvojici bočních posuvných dveří, které chytře řešily přístupnost vozidla zaparkovaného na malém prostoru. Po otevření elektricky ovládaných dveří vznikl v karoserii 92 cm široký vstupní otvor.

Konstrukce neobvyklých bočních dveří Peugeotu 1007 byla cílem mimořádné pozornosti konstruktérů. Dveře byly v praxi ovládány elektricky a to i dálkově, resp. stiskem tlačítka v interiéru. Dveře byly podle Peugeotu bezpečné ve všech směrech: při zavírání se elektromotor vypnul v případě, že dveře narazily na nečekaný odpor (zapomenutá ruka), po nehodě se elektrické otevírání odpojilo a cestující mohli otevřít dveře mechanicky. Pokud jste nechali otevřené víčko nádrže, dveře na pravé straně se zablokovaly.

Peugeot 1007 patřil k nejmenším vozům (délka 3,73 m) které si už v roce 2005 připsaly na konto 5 hvězd od Euro NCAP. Ve výbavě mohl být mimo čelních, bočních a hlavových airbagů také kolenní airbag pro řidiče.

Vstoupit do diskuze (17)