Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Unimog přijíždí v nových úpravách pro hasiče a záchranáře

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Téměř nezastavitelný Mercedes se představuje v nových úpravách pro záchranné složky.

Značku Mercedes-Benz si spojujeme především s luxusními a výkonnými vozy, v jejím portfoliu se však najdou i stroje vhodné do toho nejnáročnějšího terénu. To platí jak pro Mercedes-Benz třídy G, který působivě kombinuje luxus s fantastickými schopnostmi mimo silnice, tak pro kompaktní užitkové vozy Unimog.

Tyto stroje vyráběla od roku 1948 společnost Boehringer, v roce 1951 ji však převzala právě automobilka Mercedes-Benz, která ovšem v produkci fantastického Unimogu pokračuje. Během pětasedmdesáti let na trhu přitom vůz prodělal řadu vylepšení, minimálně v jedné věci ale zůstává stejný: nabízí široké možnosti využití i v tom nejnáročnějším terénu.

Video se připravuje ...

To ostatně ukazuje i šest nových konceptů, které automobilka pošle na hasičský veletrh FIREmobil v německém městě Welzow (stát Brandenburg). Veletrh konaný tento týden nabídne především Unimog ve verzi U 5023, přestavěný na hasičský speciál s dvoudveřovou a čtyřdveřovými kabinami.

Model U 5023 se ovšem představí také ve speciální úpravě na vojenskou sanitku a chybět nebude ani menší Unimog U 530, který je určen především do stísněných městských prostor. Společnost budou Unimogům dělat ještě vozy Atego 1630 4x4 v úpravě pro hasiče a Arcos 1842 4x2 v úpravě pro federální policii.

Připomeňme, že v závislosti na verzi a úpravě může Unimog nabídnout světlou výšku až půl metru, pohon všech kol s uzávěrkami diferenciálů nebo unikátní systém TireControl Plus pro úpravu tlaku pneumatik. Hasiči mají k dispozici systém ochrany kabiny i podvozku vodou, možnost hasit požáry ze střešního poklopu, atd.

Jak připomínají kolegové z Motor1, kteří na výstavu upozornili, divize Mercedes-Benz Special Trucks aktuálně nabízí model Unimog v deseti verzích – od U219 až po U 5023, která se chlubí portálovými nápravami a fantastickými schopnostmi v terénu. Všechny modely jsou přitom vybaveny vznětovými motory a jejich výroba probíhá v městě Wörth am Rhein.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme