Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus modernizuje osmiválcovou střelu RC F. Oslabila, přidává však bestii RC F Track Edition

David Bureš
Diskuze (0)
Nabídku Lexusu RC F rozšířila v rámci faceliftu verze Track Edition, která chce kombinovat vynikající schopnosti na okruhu s každodenní využitelností.

Lexus od roku 2014 vyrábí kupé střední třídy RC (radical coupé), kterým se snaží konkurovat kupé typu BMW 4 nebo Audi A5. Vedle výchozích variant přitom nabízí i ostrou verzi RC F zaměřenou proti Audi RS 5 nebo BMW M4. Několik měsíců po faceliftu výchozího kupé se modernizace dočkal i tento vrcholný model, který se představuje na detroitském autosalonu.

Úpravy Lexusu RC F se zaměřily především na posílení jízdních schopností. Z toho důvodu došlo na dietu, na zadní nápravě se namísto plných hnacích poloos objevily poloosy duté, příď vozidla zase odlehčilo zmenšené sací potrubí a kompaktnější kompresor klimatizace. Nasazením hliníku u ramen pro nastavení úhlu sbíhavosti kol a horních úchytů zavěšení poklesla hmotnost při zachování tuhosti.

Video se připravuje ...

Nové je i obutí, konkrétně jde o pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, speciálně navržené pro RC F. Ve srovnání se standardními pneumatikami Michelin používá toto obutí jedinečný profil, dezén běhounu a směs pryže, které mají za cíl potlačit nedotáčivost, zlepšit celkový záběr v příčném směru a zvýšit odolnost za extrémních podmínek.

Pod kapotou nadále pracuje atmosférický vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů, který však nově poskytuje „jen“ 457 koní (336 kW), o dvacet koní méně než dosud, za což evidentně mohou nové emisní normy. Spolu s tím klesl točivý moment o 10 N.m na 520 N.m.

I nadále motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, má však vyšší poměr diferenciálu pro agilnější reakce při rozjezdu. Kvůli tomu je tu i funkce launch control, díky němuž RS F zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Nové je i tužší uložení motoru pro lepší přenos jeho síly.

Důležitou novinkou modernizovaného RC F je pak příchod limitované série Track Edition, navržené na základě zpětné vazby od závodních týmů využívajících vozy Lexus v seriálech IMSA či Super GT. Zároveň však RC F Track Edition mělo zůstat luxusní, aby bylo použitelné každý den.

Ve srovnání s výchozím RC F došlo k další redukci váhy, a to o 70 až 80 kilogramů. Odlehčovalo se přitom tam, kde to má největší dopad na jízdní dynamiku. Nové jsou tak karbon-keramické brzdy Brembo, které jsou nejen lehčí než ocelové brzdiče, ale zároveň lépe snášejí vysoké teploty při extrémním brzdění. Spolu s 19palcovými litými koly BBS evokujícímu disky závodního speciálu RC F se takto podařilo ušetřit 25 kilogramů neodpružené hmotnosti v přední části vozidla.

Nižší váze dále pomohla karbonová střecha a přepážka za zadními sedadly ze stejného materiálu. Tlumič výfuku i koncové trubky jsou titanové, což zároveň posílilo zvuk pětilitrového osmiválce.

Na první pohled pak Lexus RC F Track Edition poznáte díky jedinečnému přednímu spoileru i pevnému zadnímu křídlu, které jsou oboje vyrobené z uhlíkových vláken. Oba prvky zvyšují přítlak, přičemž pevné křídlo zároveň potlačuje aerodynamický odpor. Uvnitř standardně najdete čalounění z červení kůže s detaily z alcantary a červenými karbonovými obklady ve dveřích a přístrojové desce. Barvu karoserie je pak možné volit jen ze dvou odstínů, bílé Ultra a matně šedé Nebula, exkluzivně určené pro tento model.

Výroba modernizovaného Lexusu RC F modelového roku 2020 bude spuštěna v březnu, ve stejné době se začne vyrábět i ostré provedení Track Edition. Ceny budou oznámeny později, před zahájením prodeje.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme