Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus opět vévodí žebříčku spokojenosti J. D. Power

David Bureš David Bureš 15. 3. 2012 • 08:44
15
Agentura J. D. Power opět zjišťovala, jak jsou američtí zákazníci spokojeni se servisními službami jednotlivých automobilek.

J. D. Power se ptalo více než 84 tisíc amerických majitelů aut modelových roků 2007 až 2011, jak jsou spokojeni se službami servisů jednotlivých automobilek. Nejspokojenější jsou se zastoupeními značky Lexus, a to už čtyři roky po sobě. Oproti loňské studii si hodně pomohlo Audi, Toyota či Nissan.

Data pro tento výzkum J. D. Power sbírala od října do prosince loňského roku. V celkovém hodnocení mohla každá automobilka získat maximálně 1.000 bodů. Hodnotilo se pět kategorií – kvalita servisu, zahájení servisu, servisní poradce, vybavení servisu a vyzvednutí automobilu.

Studie zjistila, že američtí majitelé jsou spokojenější se servisy provozovanými samotnými oficiálními dealery aut než s nezávislými servisy. Majitelé takové servisy také častěji navštěvují, 79 % dotázaných uvedlo, že vůz rok až tři starý servisují u dealera. Před dvěma lety bylo takových lidí 72 %. Oproti loňské studii jsou pak majitelé se službami prodejců aut celkově spokojenější.

Z 33 hodnocených značek získalo 28 lepší hodnocení než loni. K celkovému zvýšení spokojenosti zákazníků přispělo v letošním výzkumu i to, že do servisů jezdili častěji kvůli údržbě vozu než kvůli jeho opravě. Rutinní údržba auta je navíc levnější a méně časově náročná než oprava.

J. D. Power - žebříček spokojenosti (luxusní značky)
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.Lexus861Mezi nejlepšími
2.Cadillac852Lepší než většina
3.Jaguar849Lepší než většina
4.Acura838Průměr
5.Porsche836Průměr
6.Audi828Průměr
7.Mercedes-Benz827Průměr
8.Infiniti824Průměr
9.BMW823Průměr
10.Lincoln817Zbytek
11.Volvo811Zbytek
12.Land Rover796Zbytek

Majitelé rovněž oceňují postupné zvyšování kvality aut a delší intervaly mezi pravidelnými servisními kontrolami. Automobilky navíc dobře vědí, že lepší péče o zákazníky může znamenat, že si zákazník kvůli tomu auto dané značky koupí i v budoucnu, a proto ji neustále vylepšují.

Lexus získal v celkovém hodnocení 861 bodů. Velmi dobře byla tato automobilka hodnocena v kategoriích kvalita servisu, vybavení servisu a zahájení servisu. Z luxusních značek za Lexusem následovaly Cadillac (852 získaných bodů), Jaguar (849), Acura (838) a Porsche (836).

Audi si oproti loňské studii polepšilo o 34 bodů a obdrželo tak 828 bodů. Na konci žebříčku se pak umístily Land Rover (796 bodů), Volvo (811) a Lincoln (817).

Z automobilek, které J. D. Power považuje za masové, na tom nejlépe bylo Mini (809 bodů). Za ním skončil Buick (805), GMC (803), Chevrolet (801) a Hyundai (791).

Průměrem mezi značkami označovanými za masové byl zisk 778 bodů. Na chvostu byly Dodge (739 bodů), Suzuki a Smart (oba po 740 bodech). Oproti minulé studii si Nissan polepšil o 43 bodů na celkových 774, Toyota pak o 31 bodů na 766 bodů.

Studie také zjistila, co by servisy měly zlepšit, aby u nich zákazníci byli spokojenější. Servisy by měly klientům umožnit, aby se mohly na prohlídku či opravu auta objednat přes internet. Takoví zákazníci jsou jednak spokojenější, jednak v servisu dle statistik utratí více než ti, kteří do servisu předem zavolají, nebo do něj zajedou, aniž by se předem objednali. Servisní poradci by dále měli se zákazníky projít servisní zprávu. Spokojenost zákazníků také zvýší programy bezplatné údržby.

J. D. Power - žebříček spokojenosti (masové značky)
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.Mini809Mezi nejlepšími
2.Buick805Mezi nejlepšími
3.GMC803Mezi nejlepšími
4.Chevrolet801Lepší než většina
5.Hyundai791Lepší než většina
6.Ford786Lepší než většina
7.Volkswagen785Průměr
8.Kia782Průměr
9.Honda778Průměr
10.Nissan774Průměr
11.Mazda767Průměr
12.Toyota766Průměr
13.Chrysler760Zbytek
14.Subaru760Zbytek
15.Mitsubishi759Zbytek
16.RAM754Zbytek
17.Scion752Zbytek
18.Jeep741Zbytek
19.Smart740Zbytek
20.Suzuki740Zbytek
21.Dodge739Zbytek

Témata
15. 3. 2012 18:52
Re: Japonci
Prekvapeny som hlavne poziciou Subaru. Ten bol vzdy na vyslni a co je s nim teraz :-! . Vcera som rozpraval s predajcom Subaru ohladom korozie vyfuku, o ktorom je na tomto webu dost zmienok. Potvrdil mi ten problem, dokonca mi povedal, ze tie vyfuky su uz hrdzave, ked k nim tie auta pridu od importera 8-s . Na druhej strane mi povedal, ze vyfuk hrdzavie zvnutra a nie zvonka, tak ze ta hrdza - aj ked na oko poriadna - vobec nevadi :-(
15. 3. 2012 13:21
Re: Japonci
vůbec jsi nepochopil, o čem ten článek je...
15. 3. 2012 12:35
Re: Rád bych se připojil,
No jo, to presne chci ja taky, takze ted asi skoncim u nove A6 ;-)
15. 3. 2012 12:35
Re: Rád bych se připojil,
4x4 jen v US, ale bez baterek, hybrid 4x4 neni a ani nebude.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 3. 2012 12:08
Re: článek
Jo sorry, já to hledal v textu, ale na úvodník jsem pozapomněl ;-) 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku