Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus v Paříži: evropská premiéra konceptu LF-C

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Luxusní větev Toyoty v Paříži ukáže vedle nového konceptu také velký model LS430 s novým Pre-Crash systémem a adaptivním tempomatem. Další modelové řady dostávají navigační systémy s DVD a Bluetooth.

Evropská premiéra konceptu LF-C následuje dvě studie (LF-S a LF-X) z loňského tokijského autosalonu. Lexus již nyní prozrazuje, že obdobný styling i technika bude přítomna v příští generaci nejmenšího Lexusu IS. Tradičně kusé informace o tom co je ukryto pod plechy se tentokrát omezily na slib, že zadní kola bude pohánět vidlicový osmiválec uložený vpředu podélně. Kupé-kabrio s plně automatickou skládací střechou vzniklo v Calty Design research Centre.

Už v Ženevě byla k vidění příští generace limuzíny řady GS. V Paříži se k ní věřme už dostaneme blíže. V nabídce mají figurovat pouze dva motory (4.3 V8 a 3.0 V6), diesel žádný. Oba motory budou dodávány s novou šestistupňovou automatickou převodovkou, adaptivní tlumiče je možno přepínat mezi dvěma přednastavenými charakteristikami. K dalším zajímavostem patří Pre-Crash systém, který dokáže identifikovat krizovou situaci a upravit podle toho brzdný účinek nebo funkci bezpečnostních pásů. Nový GS by se měl do Evropy dostat v první polovině roku 2005.

Koncept RX400h se stává pomalu realitou. První vysokovýkonné hybridní SUV příjde na trh v první polovině roku 2005. Kombinace zážehového šestiválce 3.3 l a elektromotoru s inteligentním pohonem všech kol umožní tomuto vozu zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s (!). Výkon hnacího ústrojí Hybrid Synergy Drive činí v případě RX400h 200 kW. Lexus slibuje současně spotřebu srovnatelnou s rodinným vozem se čtyřválcovým motorem.

LS430 dostává Pre-Crash Safety system (PCS), který využívá informace z radaru na přídi a z dalších senzorů, které popisují aktuální veličiny jízdní dynamiky vozu (zrychlení, stáčivá rychlost, úhel natočení volantu,...). Jakmile je jasné, že se překážce řidič již nemůže vyhnout, připraví palubní systém vozidlo a posádku na náraz. Jsou tak například předepnuty bezpečnostní pásy a aktivován brzdový asistent. Novým komfortním systémem na palubě největšího Lexusu je adaptivní tempomat, který udržuje nejen konstantní rychlost, ale také přednastavenou vzdálenost, v případě, že před vozem je jiný vůz.

Modely RX300 a SC430 dostaly nové navigační systémy s DVD nosičem a dynamickou navigací, pomáhající řidiči zvolit nejvhodnější trasu s ohledem na aktuální hustotu provozu. Hlasové ovládání funkcí tohoto systému zvládá 200 povelů v angličtině nebo němčině.

Ondřej Láník
Diskuze (0)