Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln MKX: Facelift a nový motor pro modelový rok 2011

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Lincoln představuje v Detroitu přepracovaný luxusní crossover MKX pro modelový rok 2011.

Nejvýznamnější technickou novinkou je vidlicový šestiválec Duratec o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů Ti-VCT a Atkinsonovým cyklem. Dosahuje největšího výkonu 227 kW a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 379 Nm. Nahrazuje starší motor o objemu 3,5 litru. S agregátem je spojena šestistupňová automatická převodovka SelectShift s možností manuálního řazení.

Každý ze čtyř vačkových hřídelů motoru je řízen nezávisle. Motor s Atkinsonovým cyklem pracuje jako klasický čtyřdobý agregát, ale sací ventily se zavírají se zpožděním, až když píst stlačuje směs paliva a vzduchu. Kladem aplikace variabilního časování ventilů a Atkinsonova cyklu je minimalizace hydraulických ztrát při sání a výfuku a také nižší spotřeba paliva: v dálničním režimu dle americké metodiky EPA činí u Lincolnu MKX 9,4 l/100 km.

Ač tento automobil není hybrid, disponuje intenzivnějším dobíjením baterie za jízdy při zpomalování a brzdění. Dobíjí se pochopitelně tradiční akumulátor, který napájí veškerou elektroinstalaci ve voze a slouží ke spouštění motoru.

Designové změny modelu 2011 jsou patrné na první pohled. Nová je maska chladiče s bohatě chromovanými svislými lamelami, na které navazují vystouplé přední blatníky. Radikální proměnou prošla také zadní část, světlomety již nejsou spojeny plastovým pásem do jednoho celku a mají nový tvar.

Interiéru dominují tmavé barvy místo dřívějších světlých. Nejvýznamnější novinkou uvnitř vozu je dotykový displej MyLincoln Touch, který nahrazuje tradiční ovládání palubních systémů klimatizace, navigace a audia pomocí tlačítek. Několik jich sice také zůstalo, jsou ale multifunkční jako u mobilních telefonů.

Nový Lincoln MKX se bude vyrábět výhradně v továrně v Oakville v kanadské provincii Ontario.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)