Lotus Elise S: Nový Lotus za milion
S ukončením výroby motorů Rover K-series vznikla v nabídce Lotusu díra po dostupném supersportu. Konstruktéři se ji rozhodli zaplnit tím nejjednodušším způsobem - v nezměněné karoserii typu, nově pojmenovaného Lotus Elise R (dosud 111R), se uplatní slabší verze zážehové osmnáctistovky Toyota VVTL-i o výkonu 100 kW a 172 Nm. Takto vzniklé kupé umí, díky své ultralehké karoserii, dosáhnout 100 km/h již za 6,3 s a jet nejvýš 205 km/h. Ve své cenové hladině nemá, co se týče pevné akcelerace, momentálně konkurenta.
Pouhých 68 kg těžký hliníkový rám se od silnějších modelu Lotus Elise R (141 kW) nezměnil, stejné jsou i brzdy (282 mm AP Racing vpředu a Brembo vzadu), pohotovostní hmotnost 860 kg tedy zůstává a dále drží několik rekordů mezi srovnatelnými konkurenty. Pokročilý systém ABS zasahuje jemně, což je u ultralehkého vozu obzvlášť důležité. Také příplatková výbava zůstává nezměněna - na levnější model Lotus Elise S je tedy možné objednat totéž, co na R, s výjimkou diferenciálu s omezenou svorností. Tzv. Touring paket se od nynějška stává součástí sériové výbavy pro Lotus Elise R, s možností odstranění pro ryzí puristy.
Cena základního provedení Lotus Elise S začíná na 35.400 eur včetně DPH, bude se lišit podle místních daňových podmínek. Silnější Elise R vyjde na 44.250 eur včetně daně.