Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Elise 111R – nejvýkonnější Elise

Miroslav Kudělka
Diskuze (2)
Právě v těchto dnech přichází na trh nejnovější verze již téměř legendárního Lotusu Elise. Nese označení 111R a pyšní se nejvýkonnějším motorem za celou svou historii.

Lotus Elise byl představen v roce 1995 jako prototyp a v roce 1996 šel do prodeje. V té době způsobil senzaci díky použité technologii výroby podvozku. Jeho lepená hliníková struktura byla a dodnes stále je neobvyklým řešením. Do roku 2004 vstupuje s drobnými změnami týkajícími se zadní části, především pomocného rámu nesoucího hnací ústrojí. Tyto změny pramení z použití zcela nového motoru a převodovky. Již to není tradiční britský Rover, kdo je jeho dodavatelem, ale japonská Toyota. Její celohliníkový motor 1,8 litru se systémem VVTL-i ovládajícím ventily disponuje vysokým výkonem 141 kW (191 k) při 7800 ot/min a točivým momentem 181 Nm při 6800 ot/min. Společně se šestistupňovou převodovkou tak umožňuje lehoučkému vozu zrychlit z 0-100 km/h za 5,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 241 km/h.

Jelikož byl Elise navržen jako čistokrevný sportovní vůz pro potěšení ze sportovní jízdy, nabídka vybavení jeho interiéru je poměrně chudá. Nechybí zde však centrální zamykání, částečné čalounění v kůži, audio se čtyřmi reproduktory a samozřejmě skořepinová anatomická sedadla. Pro vyznavače luxusnějšího vybavení zde však zůstává široká paleta příplatkového vybavení, kde nechybí ani klimatizace či elektricky ovládaná okna.

Miroslav Kudělka
Diskuze (2)