Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Engineering představil vlastní (hybridní) cestu k nižší spotřebě

Diskuze (3)
Lotus Engineering ve spolupráci s Continental Division Powertrain představuje praktický příklad, jak lze dosáhnout nižších emisí. Upravený Opel Astra produkuje o 15 % méně CO2 a dosahuje lepších jízdních výkonů.

Projekt, který vznikl za částečné finanční podpory britského vládního programu pro úspory energie, má ukázat automobilkám cestu k automobilům s ekologičtějším provozem. Lotus Engineering si pro demonstraci svých technologií vybral hatchback Opel Astra s benzinovým motorem 1,8 l.

Původní pohonnou jednotku nahradil benzinový tříválec s objemem 1,5 litru. Motor má výfukové potrubí integrované v hlavě motoru a proměnlivý profil vačky, který využívá licenci systému Porsche VarioCam Plus. Vysokotlaké palivové čerpadlo a přímé vstřikování paliva Continental dávají plnící tlak 200 bar. Maximální výkon má hodnotu 118 kW při 5.000 ot./min, točivý moment vrcholí ve 240 Nm mezi 2.500 a 4.000 ot./min. Společně s 12 kW elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou tvoří nový motor lehký hybridní systém.

Podle generálního ředitele Lotusu Mikea Kimberleyho se podařilo splnit zásadní cíl – Lotus, z pozice leadera výzkumu na poli zvyšování efektivity motorů a aplikace elektromotorů, velkým automobilkám ukázal, že lze dosáhnout výrazného snížení emisí CO2. Upravená Astra produkuje 149 g CO2 na km (cca 6 l/100 km) a splňuje emisní normu Euro 5, ale přitom podle prohlášení Lotusu jsou její jízdní výkony srovnatelné s nejlepšími modely střední třídy.

Diskuze (3)
26. 2. 2008 18:36
systém
Tak stejný hybridní systém používá Civic Hybrid, a podle mě to sice emise papírově sníží, nicméně v reálu budou horší. Navíc 12kW v tom autě pocítíte jedině při rozjezdu. p.s.: autor možná zapomněl uvést, že spalovací motor je přeplňovaný
Avatar - mustafa
25. 2. 2008 11:57
Tříhrnek? :)
To už sem někde slyšel. Pečkejte, až si vezme Lotus do parády českej tříhrnek >:D