Lotus Engineering představil vlastní (hybridní) cestu k nižší spotřebě
Projekt, který vznikl za částečné finanční podpory britského vládního programu pro úspory energie, má ukázat automobilkám cestu k automobilům s ekologičtějším provozem. Lotus Engineering si pro demonstraci svých technologií vybral hatchback Opel Astra s benzinovým motorem 1,8 l.
Původní pohonnou jednotku nahradil benzinový tříválec s objemem 1,5 litru. Motor má výfukové potrubí integrované v hlavě motoru a proměnlivý profil vačky, který využívá licenci systému Porsche VarioCam Plus. Vysokotlaké palivové čerpadlo a přímé vstřikování paliva Continental dávají plnící tlak 200 bar. Maximální výkon má hodnotu 118 kW při 5.000 ot./min, točivý moment vrcholí ve 240 Nm mezi 2.500 a 4.000 ot./min. Společně s 12 kW elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou tvoří nový motor lehký hybridní systém.
Podle generálního ředitele Lotusu Mikea Kimberleyho se podařilo splnit zásadní cíl – Lotus, z pozice leadera výzkumu na poli zvyšování efektivity motorů a aplikace elektromotorů, velkým automobilkám ukázal, že lze dosáhnout výrazného snížení emisí CO2. Upravená Astra produkuje 149 g CO2 na km (cca 6 l/100 km) a splňuje emisní normu Euro 5, ale přitom podle prohlášení Lotusu jsou její jízdní výkony srovnatelné s nejlepšími modely střední třídy.