Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige R-GT se zúčastní českého mistrovství ve sprintrallye

David Bureš
Diskuze (3)
Exige R-GT si odbude premiéru na českých rallyeových tratích během letošního léta.

Lotus vstupuje na českou a slovenskou rallye scénu. Za volant dvou exemplářů Exige R-GT se posadí mladý český jezdec Martin Semerád a zkušený slovenský pilot Igor Drotár. Vůz českého závodníka bude v černo-zlatém provedení po vzoru monopostů formule 1 týmu Lotus F1.

Automobil je na poměry dnešního rallye výjimečný tím, že motor pohání pouze zadní kola. I proto se na auto Martin Semerád velice těší. „Pro mě to bude velká výzva, protože s takovýmto vozem jsem nikdy nejel. V tuto chvíli jsou auta s pohonem zadní nápravy v rallyesportu raritou, a tak to bude i z diváckého hlediska myslím velmi zajímavá podívaná,“ říká Semerád.

Pohonnou jednotkou Exige R-GT je uprostřed uložený, přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Agregát o výkonu 222 kW spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou X-trac s řazením pádly pod volantem. Britský závodní speciál váží zhruba 1.200 kg.

Semerád se letošního českého šampionátu zatím účastní s osvědčeným Mitsubishi Evo IX. Exige R-GT do Česka dorazí na počátku letošního června, poté se s vozem bude seznamovat jednak samotná posádka, tak mechanici. Svoji premiéru na českých tratích si Lotus odbude krátce nato.

Cílem pro letošní sezonu je postupné zlepšování se. „Určitě chceme atakovat první desítku v celkovém pořadí. Zpočátku to asi nebude jednoduché, protože se budeme s autem učit a stále bude probíhat vývoj na voze, ale doufám, že na konci sezóny budeme hodně vysoko,“ říká dvaadvacetiletý jezdec.

Automobil zajisté oživí startovní listinu, oficiálně se zařadí do kategorie R-GT, která u nás zatím nemá žádného účastníka. Exige R-GT se tak stane vůbec prvním zástupcem vozů této kategorie na československé rallye scéně.

Exige R-GT se představí i v rámci slovenského mistrovství v rallye, tento speciál totiž osedlá zkušený slovenský jezdec Igor Drotár. Ten v posledních sezónách startoval převážně s vozy kategorie WRC, a to jak na Slovensku, tak v Česku. „Na návrat k zadnímu pohonu se velice těším. Na začátku mé kariéry se jezdilo převážně s vozy se zadním pohonem. Dnes tento pohon ale vidíme výjimečně. Naším cílem je určitě vítězit mezi vozy s poháněnou jednou nápravou,“ říká Drotár.

Z továrny Lotusu v Hethelu na východě Anglie letos vyjede pouze 10 exemplářů továrních speciálů určených pro závody rallye. První ostrý test Exige R-GT proběhl na konci loňského roku na severu Itálie.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Astene
17. 4. 2012 20:37
Re: Těším se
Jo, pravda že těch nezpevněných cest zase tolik asi nebude, ale ono bude stačit třeba jen trocha deště a naše úzké, rozbité okrsky se už o zábavu postarají :-)
16. 4. 2012 23:59
Re: Těším se
Problém je jen v tom, že maximálně na pár krátkých úseků to auto bude jezdit výlučně na asfaltu a jinam by ani to auto neposílali. To je jak s Meganem N4, Porsche 911 atd., jezdí se s tím jen asfaltové šmapionáty, což je i ten český. Ale i tak to bude sranda, nepochybuji o tom, že jízda bude atraktivní, obzvláště se Semerádem za volantem.
Avatar - Astene
16. 4. 2012 19:09
Těším se
Tak to jsem zvědavý a těším se. Krotit na nezpěvněných cestách lehkou zadokolku s motorem uprostřed bude určitě velká řidičská výzva :yes: