Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige S Automatic: Britský sporťák nově i bez manuálu

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Koupit si opravdu sportovní auto se samočinnou převodovkou může někomu připadat jako svatokrádež. Po Lotusu takový vůz ale klientela chce.

Britské Lotusy ctí tradici, kterou zavedl už zakladatel značky Anthony Colin Bruce Chapman. Jsou lehké tak, jak jim to současná legislativa dovolí a tudíž nepotřebují k velmi slušným výkonům mohutné motory. O jejich příkladné ovladatelnosti nemluvě. Člověk by řekl, že do takového auta se nehodí žádná jiná převodovka než klasická přímo řazená. Ale ouha, v Hethelu jsou jiného názoru.

Od ledna 2015 hodlají nabízet šestistupňový automat v modelu Exige S. Znamená to alespoň možnost manuálního řazení páčkami pod volantem, na které jsme si u (nejen) sportovních vozů v moderní době už tak nějak zvykli. Převodovka navíc dostane režim Sport a navíc ještě Race, kde elektronika zkrátí odezvu na nejnižší možnou míru, takže o zážitek z jízdy třeba i na okruhu při track days majitelé rozhodně nepřijdou.

Exige S Automatic zrychlí z klidu na stovku během 3,9 s, to znamená, že je ještě o desetinku rychlejší než s manuálem. Na testovací trati přímo u hethelské továrny zajel dle oficiálních informací úplně stejně rychlá kola. To nezní úplně špatně a zákazníci prostě dvoupedálový Exige s pádly chtějí. Finální zkoušky této verze stále probíhají, bude k mání jak v uzavřené, tak i otevřené verzi s odnímatelnou střechou. Podrobnější specifikace zatím uvolněny nebyly, současný Exige S se šestistupňovým přímo řazeným ústrojím je poháněn vidlicovým šestiválcem 3,5 l dopovaným kompresorem Eaton. Nabízí 258 kW a 400 N.m.

Zájemce za automat připlatí 2.000 liber, tedy zhruba 70,5 tisíce korun. Cena pro kontinentální Evropu byla stanovena na 2.185 eur, což znamená 60.600 Kč. Ovšem pozor, ta v Albionu je už s daní, zatímco evropská bez ní.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Bully_
25. 10. 2014 08:55
Re: No konečně
Tak u Elise/Exige jde nastavit jenom vzdalenost sedadla (jen u ridice) od volantu, nic vic, ani sklon operadla, ani volant. Je normalni, ze par lidem auto nemusi padnout do ruky.
Spis jde o to, ze Lotus nikdy nebyl spicka, co se tyka razeni, diplomaticky receno. Jsou znacky, kde se radi podstatne lip a vsechna tahla a lanka maji mnohem mensi vule a vyssi zivotnost. Dobry automat s padly pod volantem muze urcite jenom prospet.
Avatar - Barrichello
24. 10. 2014 22:31
Re: No konečně
tak tomu věřím a plně souhlasím.
24. 10. 2014 18:48
Re: No konečně
jj tohle me u Elise/Exige schazelo, mel jsem moznost se s minulim Exige vozit celkem dlouhou dobu, a manual byl po delsi dobe na obtiz, ac se da sedacka soupat jen v jednom smeru, tak nez jsem nasel opravdu idelani pozici prave kvuli radicce, tak me to zabralo tak 2-3 dny, a to u automatu odpadne a myslim ze to ze zabavnosti tohoto skvostu nic neubere, nekdy mozna spis prida :-)
Avatar - Barrichello
24. 10. 2014 14:11
No konečně
ale že jim to trvalo.

Je škoda, že se řadu let připravovlai o zákazníky z usa, kanady či arábie , kteří auto s manuálem nechtějí, kor v dneší době, kdy ty dvojpsojkz nebo moderní HDM převodvkzy v podstatě charakter auta vůbec nekazí....