Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací na motoru schopném spalovat benzin, etanol a zemní plyn.

V létě roku 2005 jsme krátce informovali o plánech brazilské společnosti Automoveiculos S.P.E. Ltda. sídlící v Rio de Janeiru. Podnikatelským záměrem této firmy je příprava jihoamerické alternativy mikroautomobilu formátu Smart ForTwo. I když všechno nejde tak hladce jak bylo původně plánováno, pokrok je zřejmý. S renomovaným dodavatelem v oblasti vývoje a návrhu výroby nových automobilů má jihoamerický projekt velkou šanci na splnění vysokých cílů, které stály na počátku.

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací. Úkolem je zkonstruování a integrace motoru schopného spalovat benzin a etanol v jakémkoliv směšovacím poměru včetně extrémních hodnot (100:0 a 0:100) a současně schopnost spalovat zemní plyn. Motor označovaný jako "Trybrid" bude vycházet z agregátu brazilské firmy Triton.

V současné době se hovoří o dvou modelech 828 a 012, které by měly mít hliníkový prostorový rám a povrchové díly z kompozitních materiálů a plastů. Pohotovostní hmotnost vozů má činit jen 600 resp. 750 kg, což umožní dosahovat dobré ekonomiky provozu i dynamiky jízdy.

Po třípalivových verzích mají přijít také elektrické varianty automobilů značky Obvio!. Lotus Engineering má údajně zakázku i na vývoj supersilných motorů o výkonech 125 a 184 kW pro výkonné modely brazilské značky. To je ale zřejmě hudba vzdálenější budoucnosti. V tuto chvíli má Obvio! podepsán předběžný kontrakt na vývoz 50 tisíc automobilů na americký trh, v následujících 18 měsících hodlá jednat s dalšími subjekty o exportu na nové národní trhy.

Třísedalový automobil 828 měří na délku 2650 mm, do šířky 1650 mm a do výšky 1500 mm, rozvor činí 1750 mm, pohotovostní hmotnost je dle údajů brazilského výrobce pouze 600 kg. Větší model 012 má stejný základ ale délku 3200 mm a šířku 1800 mm. Motor uložený před zadní nápravou je, tak jako mnoho dalších komponent, odebírán od renomovaných dodavatelů. Čtyřválec Tritec byl vyvinut ve spolupráci BMW a DaimlerChrysler a je vyráběn v nové továrně v brazilském státě Parana. Obvio má před zadní nápravou také převodovku ZF CVT s plynule měnitelným převodem, která umožňuje vedle plně automatického provozu, také poloautomatický režim s předdefinovanými převodovými stupni.

Výroba by měla být zahájena na konci roku 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 1. 2007 23:21
Po tom všem...
...se mi to líbí. Dokonce zadní světla jsou víc kočičí než ty kočičí... >:D :yes: