Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

Lotus
Lotus
Lotus
Lotus
19 Fotogalerie
Diskuze (6)
Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací na motoru schopném spalovat benzin, etanol a zemní plyn.

V létě roku 2005 jsme krátce informovali o plánech brazilské společnosti Automoveiculos S.P.E. Ltda. sídlící v Rio de Janeiru. Podnikatelským záměrem této firmy je příprava jihoamerické alternativy mikroautomobilu formátu Smart ForTwo. I když všechno nejde tak hladce jak bylo původně plánováno, pokrok je zřejmý. S renomovaným dodavatelem v oblasti vývoje a návrhu výroby nových automobilů má jihoamerický projekt velkou šanci na splnění vysokých cílů, které stály na počátku.

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací. Úkolem je zkonstruování a integrace motoru schopného spalovat benzin a etanol v jakémkoliv směšovacím poměru včetně extrémních hodnot (100:0 a 0:100) a současně schopnost spalovat zemní plyn. Motor označovaný jako "Trybrid" bude vycházet z agregátu brazilské firmy Triton.

V současné době se hovoří o dvou modelech 828 a 012, které by měly mít hliníkový prostorový rám a povrchové díly z kompozitních materiálů a plastů. Pohotovostní hmotnost vozů má činit jen 600 resp. 750 kg, což umožní dosahovat dobré ekonomiky provozu i dynamiky jízdy.

Po třípalivových verzích mají přijít také elektrické varianty automobilů značky Obvio!. Lotus Engineering má údajně zakázku i na vývoj supersilných motorů o výkonech 125 a 184 kW pro výkonné modely brazilské značky. To je ale zřejmě hudba vzdálenější budoucnosti. V tuto chvíli má Obvio! podepsán předběžný kontrakt na vývoz 50 tisíc automobilů na americký trh, v následujících 18 měsících hodlá jednat s dalšími subjekty o exportu na nové národní trhy.

Třísedalový automobil 828 měří na délku 2650 mm, do šířky 1650 mm a do výšky 1500 mm, rozvor činí 1750 mm, pohotovostní hmotnost je dle údajů brazilského výrobce pouze 600 kg. Větší model 012 má stejný základ ale délku 3200 mm a šířku 1800 mm. Motor uložený před zadní nápravou je, tak jako mnoho dalších komponent, odebírán od renomovaných dodavatelů. Čtyřválec Tritec byl vyvinut ve spolupráci BMW a DaimlerChrysler a je vyráběn v nové továrně v brazilském státě Parana. Obvio má před zadní nápravou také převodovku ZF CVT s plynule měnitelným převodem, která umožňuje vedle plně automatického provozu, také poloautomatický režim s předdefinovanými převodovými stupni.

Výroba by měla být zahájena na konci roku 2008.

Vstoupit do diskuze (6)