Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotusy Elise a Exige mají před sebou ještě nejméně čtyři roky života

Michal Fokt
Diskuze (2)
Nástupci modelů Elise a Exige jsou ještě v nedohlednu. Stávající modely mají před sebou ještě dobu, odpovídající jednomu modelovému cyklu nového vozu.

Asi vám to přijde neuvěřitelné, ale model Lotus Elise druhé generace už je mezi námi skoro patnáct let. A co je ještě neuvěřitelnější, možná se dožije požehnané dvacítky. Zatímco ostatní značky za tu dobu zvládnou tři, nezřídka čtyři generace, britský sporťáček je stále mezi námi a zdá se, že je stále ve formě a není tedy třeba s jeho náhradou příliš spěchat.

Šéf automobilky Jean-Marc Gales prozradil Top Gearu, že oba modely mají před sebou ještě dlouhý život, vyrábět se budou ještě minimálně čtyři roky a dost možná ještě déle. Ba co víc, nová generace bude technicky vycházet z té současné a bude tedy využívat konstrukci z extrudovaného hliníku namísto dnes módního karbonu - a to z důvodu vysokých nákladů a komplikovaným úpravám v rámci dalšího vývoje.

Nejzásadnější novinkou (kromě změn designu) bude kompatibilita s americkými bezpečnostními regulemi a tedy dostupnost na trhu v USA, jenž je pro každého producenta sportovních aut klíčový. Počítat také máme s příchodem automatických převodovek, jimiž je dnes mimo Evropu vybaveno 40 % sporťáků, v podání Lotusu však budou mít sportovnější charakter, než bývá obvyklé. Ohledně motorů nejsou zatím žádné informace, ale lze očekávat, že Lotus zůstane i nadále u modifikovaných jednotek Toyoty.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - speedfred
15. 12. 2015 17:03
Re: tu nie je co menit
Rad by som si kupil nejaký športiak kupil, pôjdeš som mnou?? Podľa toho co píšeš musíš mať skúseností kopec.
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2015 14:48
tu nie je co menit
aj keby elise a exige vyrabali dalsich 20 rokov v sucasnej podobe.... stale to budu jedny z najlepsich skutocnych sportiakov.... pre mna je elise stelesnenim toho ako ma skutocne sportove auto vyzerat .. lebo 600 konove 2 tonove AMGecka s masaznymi kreslami a tonou prebytocnej elektroniky hrajuce sa na sportiaky ozaj nie je to comu sa hovori sportovy voz.... to ani nahodou

lahkost kompaktnost ovladatelnost... a v neposlednom rade ziadne zbytocne serepeticky ... mam rad tieto spartanske vozy ako lotus, tvr, ale aj nova lahka mx5 je v tomto duchu moc schopna a paci sa mi jej zameranie a pointa ... uplne ma fascinuju prave taketo sportove vozy ... elise je stale "pan sportovec" ...

interier exterier ale aj jazdne vykony katapultuju elise stale medzi tych najlepsich z najlepsich vo svojom obore .... vek tu pritom nehra ziadnu rolu.... lebo co je raz genialne a dokonale to nikdy nepodlieha casu...

elise, exige, evora :yes: stale trojcia tych najlepsich z najlepsich a najzabavnejsich ..... co si moze zakaznik na okrsky kupit .... a vcelku za velmi slusne peniaze ... taka evora S je priam bozska.... lotus :yes: