Luboš Vlček: Roomster neskončil kvůli Dieselgate

Na koncernovém večeru možná panovala trochu komorní atmosféra a auta jako by byla až na druhém místě. Na výstavišti už ale bylo vše při starém. Naštěstí. A jednu z nejdůležitějších premiér letošní Ženevy (minimálně pro našince) jsme našli na stánku Škodovky. I na tu Dieselgate však došlo… A kdybych si měl tipnout, nové SUV se rozhodně Kodiaq jmenovat nebude.
Ve Frankfurtu jsme si povídali o SUV ofenzivě. Stále se můžeme těšit na čtyři SUV? Nebo jste po Dieselgate museli plány přehodnotit?
Nikoliv, stále platí, co jsme slíbili ve Frankfurtu. Do konce roku 2019 bude mít Škoda čtyři vozy kategorie SUV. Předzvěst toho největšího vidíme v Ženevě, potom přijde na řadu kupé odvozené od tohoto modelu. Zatím je určeno pro Čínu, myslím si ale, že by se mohlo líbit také v Evropě. Pak se dočkáme nástupce Yetiho a konečně také malého crossoveru.
Počítáte také u nejmenšího crossoveru/SUV s pohonem všech kol?
Rozhodně! Nechceme jít cestou kříženců, co jako SUV jen vypadají. Všechna naše SUV budou opravdová SUV s možností pohonu všech kol.
Nová SUV tedy aféra nepoznamenala, ale jak to bylo s Roomsterem?
Ani zde naše rozhodnutí s Dieselgate nijak nesouviselo. Zkrátka jsme na základě analýz trhu dospěli k tomu, že v tuto dobu bude nejefektivnější soustředit se na SUV ofenzívu.
A co elektromobily, případně hybridní verze stávajících modelů? Na koncernovém večeru často zmiňované téma.
Jak je vidět na konceptu VisionS, hybridy se opravdu zabýváme. Není žádným velkým tajemstvím, že v roce 2019 uvedeme náš první hybrid, půjde o model Superb. S elektromobilem to tak jednoduché není, technologie se stále vyvíjí. Potřebujeme, aby se reálný dojezd pohyboval kolem pěti set kilometrů, pak bude elektromobilita pro naše zákazníky skutečně atraktivní. Samozřejmě je také potřeba, aby se k alternativním pohonům aktivně postavil stát. Dobrým příkladem je třeba Norsko.
A co konektivita a digitalizace? Další žhavé koncernové téma.
I tady je na příkladu VisionS patrné, že se těmito technologiemi zabýváme také my. A nezůstane jen u konceptu. V sériové verzi velkého SUV posuneme míru konektivity na další úroveň.
Když už jsme u sériového provedení, opravdu se bude jmenovat Kodiaq?
Ano, o tomto jménu se v poslední době hodně spekuluje. V tuto chvíli nemohu být konkrétní, ale naše velké SUV určitě dostane jméno, které mu bude slušet. Rozhodujeme se mezi dvěma favority.
Ještě k Dieselgate. Už má připravovaná servisní akce konkrétní podobu?
Na konci tohoto čtvrtletí začneme zvát zákazníky na softwarovou úpravu, v případě šestnáctistovky TDI dojde i na hardware, přesněji řečeno na usměrňovač proudění nasávaného vzduchu. V obou případech půjde o dobrovolnou servisní akci, která nezabere víc než půl až hodinu. Navíc se budeme snažit úpravu provádět například v rámci klasické servisní prohlídky nebo třeba tehdy, když si k nám přijedete vyměnit kola. Abychom naše zákazníky zatěžovali co nejméně.