Luxusní škodovky: Která princezna je ta pravá?
Před dvaceti lety se na švýcarském autosalonu rok po první studii superbu odhalila jeho další vize: atraktivní kupé. Obě jsme spolu se sériovým sedanem po dvou desetiletích pozvali na společné místo.
Bohemia, nebo Moravia? Či snad podle německého označení řeky Vltavy zkomoleně Moldavia…? Když se v létě 2000 začaly v tisku objevovat různé více či méně zahalené špionážní fotografie usilovně připravované vrcholné české limuzíny, kterou už rok a půl předtím jako náhradu prodloužených vládních Octavií Long slíbil předseda představenstva automobilky Vratislav Kulhánek, začala se v souvislosti s chystanou novinkou mezi lidmi rojit spousta jmen.
Média tento spekulativní rébus řešila celou letní sezonu, ale oficiální jméno ani žádné další informace o nejočekávanější novince automobilka stále nechtěla veřejnosti prozradit. Jisté bylo jediné – na autě se intenzivně pracuje. Dokonce se v tisku objevila i senzační zpráva o tom, že budoucí velkou limuzínu budou pohánět osmiválce.
Ve stejné době však zkrachoval německý projekt Opelu Omega osazeného americkým vidlicovým osmiválcem z Chevroletu Corvette, a tak motoristé tuto senzaci brali spíše jako smělejší úvahu. Budoucí domácí limuzínou zkrátka lidé žili už daleko před tím, než ji vůbec měli šanci oficiálně poznat.
Až konečně nadešel onen slavnostní okamžik: ženevský autosalon v březnu 2001. Zde celý stánek Škodovky poprvé a naposledy v novodobých dějinách patřil sedanům. Vedle Fabie Sedan se totiž představila právě studie Montreux, odhalující budoucí podobu vlajkové lodě automobilky. O názvu tak stále nebylo jasno, ačkoliv bylo zřejmé, že název Montreux pouze nacionálně odkazuje na místo světové premiéry ve Švýcarsku.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!