Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lyžování v dálavách

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)
Lyžařští gurmáni již míří i za oceán, do USA a v létě do Jižní Ameriky nebo na Nový Zéland. Finančně hodně náročné exkurze do vzdálených terénů lze však nahradit destinacemi v Evropě.

Ovšem i ty jsou mnohem dál než obvyklé lyžařské cíle. Ačkoliv se tam na rozdíl od zámořských center dá dojet i autem, zpravidla se létá…

Bosna a Hercegovina: Jahorina - Zmodernizovaných pět kruhů

Při zimních olympijských hrách 1984 se zápolilo také na Jahorině a Bjelašnici. Nově zrekonstruované středisko Jahorina (1300–1889 m n. m.) nabízí nyní přes 20 km pečlivě upravených sjezdovek. K dispozici máte dvě šestisedačkové lanovky Leitner, tři dvousedačky a tři pomy s celkovou kapacitou více než 13.000 lyžařů za hodinu. Milovníci freeridu si rovněž přijdou na své, prostor tu mají i skialpinisté. Nezapomnělo se ani na běžkaře (areál Dvorišta), sáňkování, případně apres ski. Výhodné ceny!

Jahorina: 20 km tratí, skipas pro dospělého: 1 den/6 dní od 17/85 eur

autotip autotip

Andorra: Ministát soupeřem gigantů

Ačkoliv Andorra patří mezi nejmenší světové státy, zdejší lyžařská oblast s více než 200 kilometry sjezdovek se vyrovnává většině alpských gigantů. Areál Grandvalira představuje obří lyžařskou houpačku rozmístěnou mezi pyrenejské hřebeny. Resorty Pas de la Casa, Soldeu a Encamp jsou nyní již propojeny. Přes velkou nadmořskou výšku (až 2560 m) nejsou ani nejstrmější zdejší sjezdovky až tak moc černé. Spolehnout se lze na perfektní úpravu tratí a velkou kapacitu klíčových lanovek. Přes výhody bezcelní zóny kvůli malé konkurenci v Pyrenejích nejsou ceny už zcela nízké a také nejvyhledávanější (nejlehčí) sjezdovky bývají dost zaplněné. Největším střediskem je Pas de la Casa, nejlevnějším pak nejníže položený Encamp, z něhož se dostanete do areálu dlouhou lanovkou.

Grandvalira: 210 km tratí, skipas pro dospělého: 1 den/6 dní od 45/241 eur

autotip autotip

Bulharsko: Moderní Bansko porazilo „olympijskou” Vitošu

Sofi e (25 hlasů) prohrála boj o ZOH 1992 až ve fi nále s Albertville (51 hlasů). Na sjezdovky v pohoří Vitoša vede dvousedačka přímo z města, ovšem areál přes poměrně dlouhé sjezdovky bývá hlavně o víkendu přeplněn. Bulharskou lyžařskou jedničkou se tak stalo po komplexní přestavbě začátkem 21. století Bansko v pohoří Pirin, vzdálené cca tři hodiny autobusem od Sofi e. V Bansku vznikly moderní hotely s „alpským“ zázemím. Ke komplexu tratí na úbočí hory Todorka vede z města dlouhá gondola (ráno dosti přetížená). Většinu tratí (60 ze 75 km) je možné uměle zasněžovat. Kromě černé sjezdovky zvané Tomba po italském olympionikovi zde lyžaři najdou zajímavý propletenec sjezdovek s důrazem na sportovní charakter. Z ultraširokých vesměs modrých tratí nad hranicí lesa můžete zajet do mnoha červených sjezdovek v oblasti lesů. Trpělivost vyžaduje předlouhá modrá sjezdovka vracející lyžaře do městečka kvůli rovinatému charakteru. Trumfem Banska jsou z vleků dostupné freeridové terény. Výhodou pro Čechy je vedle cen (skipasy, strava - typické hospůdky „mechany“) i snadná domluva, nevýhodou vzdálenost (20 h autobusem nebo letadlo plus tři hodiny autobusem).

Bansko: 75 km tratí, skipas pro dospělého: 1 den/6 dní od 30/198 eur

autotip autotip

Norsko: Celkem 200 areálů

Díky olympijským hrám v roce 1994 získalo popularitu středisko Hafjell nedaleko tohoto olympijského města, ovšem jedničkou mezi cca 200 norskými lyžařskými středisky je Hemstedal, který se skalnatým charakterem velmi blíží alpským střediskům. Přispívá k tomu i ubytování na sjezdovkách a jejich koncentrace do malého prostoru. Moderní sedačkové lanovky začínají přímo v apartmánovém resortu a vedou k vrcholům Tinden (1444 m), Totten (1497 m) a Rogjin (1370 m). Najdete tu tratě všech obtížností a v dosahu lanovek a vleků jsou i volné terény. Hemsedal (625–1920 m n. m., pouhé tři hodiny jízdy od Osla) bývá zaplněn hlavně o víkendech a sezona tu trvá od listopadu až do začátku května.

Hemstedal: 45 km tratí, skipas pro dospělého: 1 den/6 dní od 47/188eur

autotip autotip

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)