Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé naftových mercedesů podali v USA novou žalobu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Majitelé naftových automobilů Mercedes-Benz podali ve Spojených státech novou hromadnou žalobu, podle které tyto vozy pravděpodobně disponují systémem pro falšování testů emisí.

Německý koncern Daimler, jenž automobily Mercedes vyrábí, však takovéto obvinění nadále odmítá. Informuje o tom agentura Reuters.

Podle americké právní firmy Hagens Berman, která podobnou žalobu vznesla již v únoru, nyní nové testy ukázaly, že naftové automobily Mercedes-Benz s technologií BlueTEC vypouštějí ve skutečném provozu mnohem více emisí oxidů dusíku než při testování v laboratorních podmínkách. To podle firmy budí dojem, že Daimler podobně jako německý konkurent Volkswagen používá systém pro manipulaci s testy.

Daimler nicméně uvedl, že i novou žalobu považuje za neopodstatněnou. "Náš postoj se nemění. Prvek, který by nepřípustným způsobem redukoval emise, se ve vozidlech Mercedes-Benz nenachází," dodal. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) si již v reakci na únorovou žalobu vyžádala od Daimleru informace, nezahájila však žádné oficiální vyšetřování, napsala agentura Reuters.

EPA loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2016 11:29
Automobilka, která...
Automobilka, která se spustila s Rendlíkem, si zaslouží co nejpřísnější potrestání! >:-[]
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2016 11:06
Re: VW vs MB
Pravdu díš. Hloupé nastavení laboratorních cyklů může způsobit vyšší emise. Měření "on the road" zatím neexistuje jako oficiální test pro měření emisí.
Kdyby existoval, neexistoval by ani případ "Dieselgate". Američané dělají ramena ale ani oni nemají "road test". Mají o něco reálnější laboratorní testy, pořád jsou ale laboratorní a tedy vypovídají pramálo o emisích v reálném režimu na silnici.
9. 4. 2016 10:28
VW vs MB
Montování systému rozpoznávajícího měřící cyklus a tím pádem měnící charakteristiku vozu oproti běžným podmínkám vs. nové technologie snižující spotřebu jsou dvě naprosto odlišné věci. Že je měřící cyklus nepřesný, zejména ten evropský, všichni dávno víme, to není vina automobilek, ale o to u Dieselgate vůbec nešlo. To by museli zakázat i všechny dvoumotoráky a jiné křížence, které mají prvních pár kilometrů nulovou spotřebu díky baterkám a pak už eurocyklus pomalu končí, navíc motor ještě potřebuje tyto baterky zase nabít... Faktem je, že žádné vyšetřování v této "kauze" nic neprokázalo a navíc ani neběží, zatímco VW jednoznačně podváděl a nakonec se i přiznal. VW není MB >:-[]