Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malé SUV od Hondy se bude opět jmenovat HR-V

Michal Fokt
Diskuze (14)
Malý crossover Hondy, plánovaný v Evropě na rok 2015, se vrátí k tradičnímu označení HR-V, které nesl obdobný model před 15 lety.

Dnes jsou malá SUV nebo chcete-li crossovery neuvěřitelně populární, jenže zkraje 21. století, kdy se patrně zákazníci stavěli k autům poněkud racionálněji a kdy se objevila tehdy na bázi modelu Logo postavená Honda HR-V (Hi-rider Revolutionary Vehicle), tomu tak nebylo. SUV nekonvenčních tvarů, vyráběné ve tří- a pětidveřové verzi s benzinovými motory 1.6/77 kW a 1.6 VTEC/92 kW, které debutovalo v roce 1999, se vyrábělo do roku 2006 a poté skončilo bez nástupce, krátce před tím, než se vzedmula vlna zájmu o tento druh aut.

Příští rok se ale HR-V, coby konkurent už dobře zavedených aut jako je Yeti, Mokka nebo Juke, vrátí. Nepůjde přitom o nic jiného, než přejmenovaný model Vezel, jenž se od konce loňského roku nabízí v Japonsku. Honda již dříve oznámila, že mimo domácí trh se vůz bude jmenovat jinak (Vezel je složeninou slov Vehicle a Bezel ve smyslu "vybroušený automobilový klenot") a teď vyplynulo na povrch, že si Honda v USA nechala registrovat označení HR-V, čímž se současně potvrzuje dřívější předpoklad, že pod jménem HR-V půjde i do Evropy.

HR-V se bude pro USA i Evropu vyrábět v před několika týdny otevřené továrně Celaya v Mexiku, pro USA začnou z linky sjíždět první vozy ve druhé polovině letošního roku, do Evropy dorazí toto SUV v roce 2015. To je ovšem jediná informace, kterou lze ohledně HR-V s určitostí říci, velkou neznámou jsou totiž motory.

V Japonsku se 4,3 m dlouhý vůz prodává s atmosférickou benzinovou patnáctistovkou i-VTEC Earth Dreams o výkonu 96 kW a s točivým momentem 155 N.m a s hybridem Sport Hybrid i-DCD, tvořeným benzinovým motorem 1,5 l, naladěným na 97 kW a 156 N.m a elektromotorem s 22 kW a 160 N.m, není však zcela zřejmé, zda se tyto motory objeví i u nás.

Spekuluje se, že atmosférický benzinový motor nahradí pro Evropu přeplňovaný litrový tříválec, jenž by v podání Hondy měl mít až 95 kW a 200 N.m, přítomnost hybridu v Evropě je nejistá a stoprocentní není ani použití naftového motoru 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW a 300 N.m, protože pro potřeby malých aut Honda vyvinula od něj odvozenou patnáctistovkou se 73 kW a 200 N.m, tu ale zatím nabízí pouze v Indii...

Michal Fokt
Diskuze (14)
Avatar - King
8. 4. 2014 19:13
Re: HR-V
Dám na tebe. :-)
Avatar - Sumi2000
8. 4. 2014 09:46
Re: Původní Honda HRV
Že by blýskání na lepší časy Hondy v Evropě??
Avatar - Jaros71
8. 4. 2014 09:27
Re: Původní Honda HRV
Za mne design nového HR-V je tak nějak OK.
Po obludném novém Civicu vč. kombíku , je to akceptovatelné.
Honda je prostě vždy trošku jiná.
Nissan a Mazda na to jdou asi líbivějším designem , na prodeje jsem moc zvědavý.
Avatar - Choochoo
8. 4. 2014 09:26
Re: HR-V
Ja vedel, ze te potesim >:-[]
Avatar - Jaros71
8. 4. 2014 09:24
Re: HR-V
:yes: Hondě to dost pomůže v prodejích v EU.
Těch slušných a prodejných modelů v nabídce nyní mnoho není.