Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN HydroDrive slaví 10 let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
MAN Truck & Bus již deset let nabízí svým zákazníkům přiřaditelný hydrostatický pohon kol přední nápravy pojmenovaný MAN HydroDrive.

V roce 2005 uvedl MAN na trh svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy, určený především pro vozidla, která se pohybují převážně po silnicích, ale čas od času se dostanou do situací, při nichž potřebují využít i pohonu předních kol.

Od zahájení prodeje do dnešních dnů se pro MAN HydroDrive rozhodlo více než 11.000 zákazníků. V současnosti jsou vozidla s tímto systémem pohonu předních kol využívána nejčastěji jako hasičská nebo pro svoz odpadu a pro přepravu stavebních strojů či jako tahače a podvozky pro dopravu cisteren.

Největší počet vozidel s hydrostatickým pohonem kol přední nápravy MAN HydroDrive doposud zamířilo k zákazníkům do Rakouska, Švýcarska, Německa a Skandinávie.

MAN aktuálně nabízí svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy pro vozidla modelových řad TGS a TGX ve dvou karosářských výškách a šesti konfiguracích podvozků od dvounápravového 4x4H přes třínápravové 6x4H-2, 6x6H a 6x4H-4 až po čtyřnápravové 8x4H-6 a 8x6H.

Hydrostatický pohon přední nápravy MAN HydroDrive je možné připojit otočným přepínačem i během jízdy a pod zátěží. Při překročení rychlosti cca 30 km/h se automaticky vypne. Pokud rychlost klesne pod 22 km/h, automaticky se zapne.

U systému MAN HydroDrive je na výstupu převodovky připojeno hydraulické čerpadlo, které napájí hydromotory v nábojích kol na přední nápravě. Toto jednoduché, robustní a bezúdržbové řešení je z hlediska spotřeby paliva a míry opotřebení srovnatelné s konvenčním pohonem zadní nápravy a nabízí řadu výhod ve srovnání s klasickým pohonem všech kol.

Díky použití hydromotorů v nábojích kol odpadá rozdělovací převodovka, která je typická pro klasický pohon všech kol. Kromě toho jsou u systému MAN HydroDrive při provozu na silnici poháněna pouze zadní kola, hydraulické čerpadlo a hydromotory v nábojích kol tak nezpůsobují žádné tření. Naproti tomu u pohonu všech kol se všechny přenosové prvky pohonu přední nápravy otáčejí i tehdy, když je pohon vypnutý.

Ve srovnání s vozidlem vybaveným klasickým pohonem všech kol váží systém HydroDrive až o 400 kilogramů méně, a spotřebuje tak méně paliva.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Kolouš
7. 7. 2015 09:00
Re: hydrodrive
Haha, tak v Jablonci to přes zimu sice moc nepomůže, ale alespoň se to uchladí.
V létě, na delším kluzkém/kyprém povrchu je o problém víc.
Nápad, resp. princip to je dobrej, ale těch much v provedení má MAN požehnaně.
7. 7. 2015 08:07
hydrodrive
má to jedno ALE , a to ,že je to při jízdě po sněhu -ledu úplně k hownu, tam ,kde potřebujete plynulý tah ,se to odepne při cca 25 km/h ... Plně naložený "kuka"vůz v horském prostředí na zasněžené silnici svažující se tedy při jízdě z kopce -dělá hydromotor co ? naprosto NIC , přední osa nebrzdí motorem ,ani nepodporuje řízení záběrem ,prostě vůbec nic ...
je to taková berlička pouze pro rozjezd , v horách nepoužitelné, přesto to chlapci v horách řídí , a smějou se tomu ,kdo to jako "čtyřkolku "nakoupil ,a kde ?ASA Jablonec nad Nisou
7. 7. 2015 07:41
chci do osobaku
Skoda ze tohle nenabizeji jako levnejsi variantu 4x4 do osobaku, na me potreby 5x za zimu by to bylo idealni