Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manhart vytunil kultovní BMW řady 8. Má osmiválec z M5 a vznikne v 5 kusech

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Manhart Performance spojil jedny z nejlepších sportovních bavoráků z devadesátých let. Pod kapotu kultovní řady 8 namontoval osmiválec z BMW M5.

Německá tuningová společnost Manhart Performance se v posledních měsících věnuje úpravám klasických bavoráků. Ty představuje po boku vylepšených nejmodernějších novinek z Mnichova a teď nám slavný tuner odhaluje opravdu speciální lahůdku. Pro hrstku milovníků kultovního BMW řady 8 (E31) z devadesátých let uvádí novou kreaci se srdcem osmiválcového BMW M5.

Novinka se oficiálně jmenuje Manhart MH8 5.0 V8 a je decentně vylepšenou klasickou osmičkou. Snad nejzásadnější novinkou v luxusním kupé z posledních let minulého tisíciletí je atmosférický pětilitrový benzinový vidlicový osmiválec S62, který sportovní divize BMW M standardně montovala do rychlého sedanu BMW M5 generace E39 z konce devadesátých let.

Manhart jej ve svém počinu MH8 5.0 V8 představuje v lehce silnější specifikaci s 309 kW (420 koňmi), přičemž standardem modelu M5 tehdy bylo jen 294 kW (400 koní). I v luxusním kupé si pak ponechává tradiční šestistupňovou manuální převodovku a puristický pohon zadních kol. Tuner navíc uvádí, že i s menším počtem válců je osmička s nejnovějším tuningem o 88 kW (120 koní) silnější než tehdy vrcholná verze 850 CSi s V12.

Video se připravuje ...

Specialisté tuningové společnosti pak vlastní kreaci vylepšili stylingem inspirovaným 850 CSi, zadním spoilerem, zpětnými zrcátky ve stylu soudobých modelů BMW M. K tomu přidávají i 20“ kola z hliníkových slitin a podvozek vybavili pokročilejšími tlumiči Bilstein B6 s nižšími sportovními pružinami H&R.

Unikátní Manhart MH8 5.0 V8 vznikne ve velmi omezeném počtu pouhých pěti kusů. První z nich už vznikl a je to tento konkrétní vůz, jaký si můžete prohlédnout ve fotogalerii. A kolik taková hračka stojí? Manhart uvádí, že první vyrobené auto má prodejní cenu 149.000 eur, neboli necelých 3,7 milionu korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
20. 5. 2024 09:04
Re: Nádherné
Bývali časy, tie autá som trochu sledoval. Pôvodná V8 bol veľmi dobrý motor ale V12 bývala celkom servisná kasička.
20. 5. 2024 08:51
Re: Nádherné
No a to byly doby kdy ojetá 8 šla dobře pořídit do 10 000€. Sice ne úplně bez investic ale dobře funkční. Jen to riziko, že se vysype motor za bambilion dost odrazovalo.
20. 5. 2024 08:49
Re: Tak to je krásná práce :-)
Tohle je naprostá pecka. Cena je úplně ok, člověk to musí srovnávat s novým supersportem nebo velkým GT. Za mne lepší než Aston, 911 apod.

Jen je škoda že osmička ve své době nebyla moc úspěšná. Na tom designu je strašně vidět jak to auto bylo moc napřed, takže to tehdy bylo "zu viel".
19. 5. 2024 10:18
850
Když pominu tuto absolutní zbytečnost v podobě svatby osmpade(jinak toto auto je pro mně srdcovka a z devadesátek vlastním několik kusů v různých modifikacích+Alpina) s vlastně marným osmiválcem(proč rovnou nezvolit desetiválec S85 z E60 ? Už dlouho uvažuji tento motor nasolit ale do obyčejné 850i,ale nemůžu sehnat tu správnou partu inženýrů a sám s několika mechaniky se na to necejtím), pořád mi tady něco nesedí. Autor článku by si možná mohl znovu přelouskat Báwa z devadesátých let, protože 850 CSi má 380 koní, a ne 300 v podobě 850i. Takže rozdíl 40 PS, což je nic. Ale jak jsem už napsal: zničit originální CSičko do nějaké pochybné přestavby za 3 a půl mega ? Samotné BMW 850 SCi v opravdu dobrém stavu za tyhle prachy neseženete.
19. 5. 2024 10:14
V12
Výkon není všechno a tady zmizel sametový zázrak V12. Jeden z mála motorů, který při startování neshodil na hranu postavenou minci na něm umístěnou 😟. Tohle není závoďák ale GT, a krásný polykač kilometrů. Neříkám že je to špatně ale když už je to tuningová firma s věhlasem měli vyladit tu V12.