Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mansory Mercedes-AMG GT S: Široké blatníky a 220 koní navíc

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Bavorští Mansory sice představili úpravy sportovního kupé s trojcípou hvězdou už v Ženevě, ale teď se chlubí více fotkami v různých barvách.

Mansory prosluli opravdu brutálními úpravami supersportů a luxusních vozů, mnohdy až za hranicemi vkusu. AMG GT S však není tak ulítlé jako jiné kreace tunera z bavorského Brandu. Ne, nejde o švýcarskou firmu, jak by se na první pohled dle loga s bílým křížem v rudém poli mohlo zdát a mnozí se tak stále domnívají. Původně sídlila v Mnichově, zakladatel Kourosh Mansory ovšem z Německa nepochází...

Při modifikacích sportovního mercedesu s logem AMG se držela při zemi. Jistě, auto můžete mít kromě tmavě červené, šedé a stříbrné také ve výrazné oranžové s patřičně vyšperkovaným kokpitem. Ale oproti jiným úchylnostem od Mansory není tak křiklavá. Před monackým kasinem bude vypadat jistě dobře a kdekdo se ohlédne. Vždyť to je přece účel, ne?

Nejmarkantnější vizuální změnou jsou širší blatníky, auto narostlo v bocích o 25 mm na každé straně. Pro jedenadvacetipalcová kola by jinak nebylo místo, přední jsou široká 9,5 palce a obouvají gumy 245/35, zadní pak 10,5 palce s černými válci 245/35. Změnily se oba nárazníky, trochu i boky, na zádi najdeme mohutné křídlo a difuzor. Hlavní slovo tu měla aerodynamika, přidané prvky určitě nejsou na karoserii jen tak pro legraci a na ozdobu. Zlepšilo se obtékání vzduchu a přítlak, hlavně na zadní nápravě.

Mansory se ovšem nesoustředili jen na vnější vzhled. Interiér lze sladit s exteriérem, samozřejmostí jsou kvalitní kůže, uhlíkové kompozity, všude možně vyražená vlastní loga (společnost nemá práva na použití trojcípé hvězdy, takže musela zmizet) a podsvícené vnitřní prahy. Dokonce i kryt motoru lze mít ve stejném odstínu jako karoserii.

Vidlicový osmiválec 3,98 l dostal řádnou posilu, kromě přemapování řídicí jednotky a nového nerezového výfuku i větší turba. Zatímco standardní verze dává 510 koní (375 kW), po zásahu Mansory se výkon vyšplhal až na 730 k (537 kW). Z klidu na stovku zrychlí za 3,4 s a jede 330 km/h, oproti tovární specifikaci si kupé polepšilo ve sprintu o čtyři desetinky a v maximálce o 20 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)