Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maranello výrazně omezilo provoz vozů Ferrari

Michal Fokt
Diskuze (11)
Spousta lidí považovala za dobrý nápad, půjčit si v rodišti Ferrari nějaké auto z portfolia vzpínajícího se koníka. S tím je ale teď (téměř) konec.

Pokud jste někdy byli v Maranellu, tak jistě víte, že i přesto, že jde o rodiště legendární značky, nestojí tam Ferrari na každém rohu. Na druhou stranu se tam na auta se vzpínajícím se koníkem ve znaku dalo narazit, a to zejména díky existenci značkových autopůjčoven. A pokud jste nějaké nespatřili, nejspíš jste ho alespoň zaslechli. A to je právě ten problém...

Půjčovny Ferrari v Maranellu umožňují vyzkoušet auto třeba jen 10 minut a zaplatit méně než 100 euro, což se dá snést, pokud vám stačí se projet po ulici tam a zpátky a slyšet párkrát vytočený motor. Jenže nejspíš právě takoví lovci zážitků jsou trnem v oku domorodců. Starosta Maranella Massimiliano Morini se tedy rozhodl vyslyšet stížnosti obyvatel na hluk a půjčovnám jejich byznys omezil. Auta teď mohou ve městě (a v nedalekém Fioranu) do ulic jen na krátkou dobu během odpoledne, což pro půjčovny znamená prý ztrátu až 80 % byznysu.

Tento krok přichází po letošní devítiměsíční policejní buzeraci, během níž bylo provedeno 450 kontrol, které však turisty nedokázaly otrávit. Přitom režim zápůjček, realizovaných ve společnosti zkušených závodních jezdců, byl maximálně bezpečný, docházelo k minimu dopravních nehod, které nebyly nijak závažné a za posledních pět let bylo rozdáno pouze 305 pokut. Půjčovny překvapivě (i když v současné levičácké Itálii spíš nepřekvapivě) neuspěly s protestem ani u soudu a nyní musí vymyslet, jak ochránit své investice jiným způsobem.

Michal Fokt
Diskuze (11)
15. 12. 2015 14:41
Omezení svobody
Nejsem právník, a už vůbec ne právník znalý italských zákonů, ale není takové omezení protiprávní omezování svobody?

Ta auta mají homologaci pro silniční provoz a splňují požadované normy, tak snad není co řešit. Je to akorát neumělý zásah do podnikání. Intenzivní policejní kontroly - proč ne, ale tohle mi přijde nesmyslné.

Že je to poměrně riskantní business je asi pravda, sám si dobře pamatuju, když mi bez mrknutí oka v 18 letech půjčili tehdy žhavou novinku - 458 Italii. Bylo to neskutečných 15 minut... :-)
15. 12. 2015 14:32
Re: Poněkud..
A jak by teda ten klid měl být zajištěn? Jedno ucho:)
Avatar - TeeJay
15. 12. 2015 14:02
Re: Poněkud..
Já to chápu, však nezpochybňuju právo obyvatel na klid, ale na způsob, jakým by měl být zajištěn. Je víc faktorů - míra a četnost takového hluku, míra tolerance dotčených, zástupné problémy (závist). A také vynutitelnost práva, aniž bys postihl někoho jiného, než toho, kdo je za porušení pravidel přímo odpovědný.
15. 12. 2015 13:12
Re: Poněkud..
pravda je niekde uprostred. Neznášam eu socializmus, ale ak si niekto postaví takýto biznis, mal by to mať ošetrené alebo počítať s rizikom konfliktu s obyvateľmi. Nemôžem si otvoriť autopožičovňu, nechať autá lietať a hulákať po dedine a myslieť si, že to nikomu neva a budem len ryžovať. Bolo to predvídateľné riziko a požičovne zrejme kašľali na obyvateľov. V našej ulici si nejaký fagan kúpil krosku a preháňa sa na nej cez víkendy po ulici a okolí a poviem ti, že ten hukot je neznesiteľný a to hovoríme o jednej motorke. Je niečo iné, keď ideš na GP a tam to hučí a keď si doma pri káve jak na F1.
Avatar - TeeJay
15. 12. 2015 12:30
Re: Poněkud..
Ale za to přece nemůže provozovatel půjčovny. Zakážeš prodej zábavní pyrotechniky proto, že pár lidí odpálí pár petard už 30. prosince odpoledne a ještě 3.1. ráno?