Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Alfieri se odsouvá, značka reaguje na potíže

David Bureš David Bureš 30. 10. 2015 • 13:09
11
5
Zobrazit náhledy (11)
Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri
Ambiciózní plány Maserati na expanzi se zatím nedaří naplňovat podle původních plánů. Některé projekty se tak musí posouvat.

Již krátce po loňské premiéře konceptu Maserati Alfieri dalo vedení automobilky najevo, že s tímto kupé počítá i do sériové výroby. Maserati nadále chce vůz vyrábět, zahájení produkce se ale odsouvá na rok 2018.

Původní plány přitom počítaly s odstartováním výroby už v příštím roce. Už na jaře ale šéf Maserati Harald Wester tvrdil, že se sériového Alfieri nejspíše dočkáme až v roce 2017. Z posledních zpráv vyplývá, že se sportovní kupé začne vyrábět ještě o rok později. Otevřená verze má následovat v roce 2019.

Důvodem odsunutí Alfieri je fakt, že se Maserati zatím nedaří naplňovat své ambiciózní plány. V letošním roce chtěla značka prodat 50.000 aut, což se ale nepodaří – důvodem je opožděný příchod SUV Levante. To se mělo začít prodávat již letos, nakonec ale bude jeho sériová verze představena až v březnu 2016. Právě SUV je klíčovým modelem pro expanzi automobilky.

Zájem zákazníků o stávající modely navíc není takový, jaký si Maserati představovalo. Loni sice prodeje značky meziročně vyskočily o 136 %, v posledních měsících ale nastal útlum. Maserati už na situaci zareagovalo a plánuje v listopadu pozastavit výrobu ve svém závodě Grugliasco, kde vznikají sedany Ghibli a Quattroporte.

Maserati Alfieri bylo loni představeno jako oslava stoletého výročí od založení automobilky s trojzubcem ve znaku. Kupé pojmenované po jednom ze zakladatelů značky bylo poháněné motorem z GranTurisma MC Stradale, jmenovitě 4,7litrovým osmiválcem naladěným na 338 kW.

Automobilka nadále počítá s tím, že si sériový automobil zachová maximum prvků konceptu Alfieri. Těšit se tak můžeme na opravdu elegantní vůz dlouhý 4,6 metru s konfigurací interiéru 2+2. Pod jeho kapotou se ale místo atmosférického osmiválce objeví přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvou výkonových verzích s 302 kW a 383 kW.

Související články

Témata
Avatar - TeeJay
30. 10. 2015 16:19
Potíže
Jaké potíže? Jsem se tu v diskuzi nedávno dověděl, že u Maserati jde všechno jako po drátkách, dokonce snad byl ten propad prodejů plánovaný. >:D

No toto...
30. 10. 2015 15:49
Doufám...
...že Maserati prezije, kdyz uz neni Alfa, tak tohle je posledni "italsky eroticka" znacka, na kterou muzu pomyslet :-)
30. 10. 2015 15:28
levík potiahne
len tu mal byť už 5 rokov.
30. 10. 2015 14:59
uvidime
Tak oba sedany jsou na trhu cca 1,5-2,5 roku, coz neni zrovna moc na to, ze musi zastavovat na chvili vyrobu. Ano ty prodeje nejsou spatne, ale pokud vezmeme zivotni cyklus nejakych 7-8 let, coz je u Maserati a sedanu tak nejak bezne, tak to neni moc dobra vyhlidka, pokud to uz po dvou letech kleslo takto.

Proste nedari se jim pretahnout ty zakazniky zabehnutych premiovek, jak asi odhadovali. Preci jenom tam musi byt zakaznik dost ochotny si priplatit jen za znacku, jeste vice, nez treba si priplati ten co si koupi Audi misto Passatu.

Nicmene preji jim at se jim dari.
Avatar - Insolito
30. 10. 2015 14:34
to bude ok...
Sice si stanovili velmi vysoké cíle , ale přesto si myslím, že u Maserati můžou být spokojení. Prodeje sedanů jsou kvalitní (už jsou na trhu déle, tak pochopitelně nastává útlum) a to je v dnešní době celkem neobvyklý úspěch a zvlášť u "znovuzrozené" značky. Teď přijde Levante a to, byť opožděně, ale zřejmě pomůže zase nastartovat růst prodejů. No a pak přijde "bonbónek" Alfieri...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku