Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati v listopadu zastaví výrobu

Michal Fokt Michal Fokt 8. 10. 2015 • 20:44
27
Marchionneho plány na ovládnutí světa začínají dostávat trhliny. Jejich důsledkem je chystané listopadové přerušení výroby v továrně Grugliasco.

Koncern FCA se už několik let upíná k vizi renesance italských automobilových značek. Ty, s výjimkou Ferrari, už léta skomírají a ambiciózní Marchionneho plán počítá jak s posílením mainstreamového Fiatu, tak prestižních značek Maserati a Alfa Romeo. V posledních letech se pozornost upnula na aristokratické Maserati a vypadalo to, že s portfoliem zbrusu nových prestižních sedanů Quattroporte a Ghibli všechno jde jako po drátkách.

Rok 2014 byl doslova z kategorie snů, ovšem letos došlo k dramatickým propadům na obou klíčových "sedanových" trzích - v USA a Číně, a to i přesto, že trhy jako celek stále vykazují růst. Trošku brzy na útlum, s novými, vizuálně nepochybně velice atraktivními modely, nemyslíte? A podle agentury Reuters si tato situace vyžádá adekvátní reakci v podobě přerušení výroby v závodě Grugliasco nedaleko Turína. Mělo by k němu dojít příští měsíc a zatím to vypadá, že na týden.

FCA bohužel zatím vývoj ohledně svých sedanů nekomentuje, nicméně "ví", jak zajistit návrat k rostoucím prodejním číslům - zahájením výroby crossoveru Levante. Když to zafungovalo u Porsche, proč ne u Maserati? Nový zachránce značky se oficiálně představí v březnu na ženevském autosalonu a je nepochybně v zájmu všech, aby se uvedení na trhy rozeběhlo co nejdříve poté - výroba by měla být spuštěna už v únoru. Otázkou ovšem zůstává důvod neúspěchu obou sedanů...

Související články

Témata
9. 10. 2015 18:32
Re: A co na to VW
Vaše slova: letos došlo k dramatickým propadům na obou klíčových "sedanových" trzích - v USA a Číně
Přijde Vám prodej v USA 1-9/2015 -8% jako dramatický propad?

Kde máte vyjádření, že mají letos růst?

30.4. vyjádření H.W. pro Matt Zuchowski (výběr jedné otázky)

In 2012, Maserati was making around 6000 cars a year, the first goal is to surpass 50,000 cars annually. How is that progressing and what's the future goal?

That was just an intermediate step in our journey to have six models and the global sales of 70,000 in 2018. Our goals currently depend on the availability of the third model, the SUV, which we presented in 2011. Since that first outing everything in it has been shuffled: we have moved the production from the US to Italy, where it will start early next year. Our current forecast is that our sales volumes which were 36,500 last year will remain flat this year and when we have the Levante SUV we'll achieve the next sales level.

Chcete to i přeložit?
9. 10. 2015 13:38
maserati rastie aj klesa zaroven:D
Tym 50000 bez SUV snad nikto neveril... S SUVckom to daju - skor ci neskor. Ono tie velkohube vyhlasenia treba vydelit dvomi a hned to bude OK.
9. 10. 2015 13:03
Re: A co na to VW
Plány na 50t byly až po uvedení SUV.
Avatar - DRBNUTY
9. 10. 2015 13:01
Re: Neni se cemu divit
At si mne ta audina pozavodi, no a cooo...kdyz uz mi ten Novitec neodpisuje >:-[]
9. 10. 2015 12:48
Re: Neni se cemu divit
Výbavy je v nabídce víc. Třeba odvětrávaná sedadla nebo B&W audio systém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku