Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Ghibli Hybrid konečně odhaleno, jde však pouze o mild-hybrid

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 7. 2020 • 21:20
27
35
Zobrazit náhledy (27)
Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli

Maserati nás již několik měsíců lákalo na premiéru svého prvního elektrifikovaného modelu, kterým mělo být plug-in hybridní Ghibli. Nakonec jde ovšem pouze o mild-hybrid s unikátním řešením.

Za přepracovanou maskou nového Maserati Ghibli Hybrid se ukrývá 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 koní s maximálním točivým momentem 450 N.m, který je kombinován s 48 voltovým alternátorem a elektrickým kompresorem (e-Booster) napájeným z baterie uložené vzadu. To představuje unikátní řešení ve světě mild-hybridů.

Maximální výkon 330 koní je dostupný od 5.750 ot/min, zatímco 450 N.m točivého momentu řidič získá od 4.000 ot/min. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Ghibli Hybrid za 5,7 sekund a maximální rychlost dosahuje 255 km/h. O přenos výkonu na zadní kola se stará osmistupňový automat ZF.

Kromě slušné dynamiky by Ghibli Hybrid mělo přinést i lepší hospodárnost a ekologičnost. Kombinovaná spotřeba (dle WLTP) by se měla pohybovat v rozmezí 8,5 až 9,6 l/100 km, zatímco emise by měly mít hodnotu 192 – 216 g/km. Hodnoty ovšem nemusí být konečné, neboť stále probíhá homologace. Ve srovnání s naftovou V6 by však emise CO2 měly klesnout až o 25 %.

A proč vlastně mild-hybrid? Důvodem by měla být váha baterií plug-in hybridní pohonné jednotky, která ba až příliš zvýšila pohotovostní hmotnost. Ghibli Hybrid je tak nyní dokonce o 80 kilogramů lehčí, než verze s naftovou V6. Při průměrné pohotovostní hmotnosti 1.950 kg ale stále nejde o lehkou váhu.

video

Aby automobilka podtrhla ekologičnost modelu, rozhodla se provést i drobné úpravy exteriéru. Kromě výše zmíněné úpravy mřížky chladiče tak například nalakovala na modro třmeny brzd, trojici rámečků výdechů na blatnících a část loga trojzubce na zadním sloupku.

V interiéru zaujme nový infotainment s podporou Android Auto, jehož velikost povyrostla z 8,4 na 10,1 palce. V kapličce přístrojů se navíc zabydlel zcela nový plně digitální přístrojový panel, který nahradil analogové budíky. Nově představený program Maserati Connect pak zajistí pravidelnou aktualizaci softwaru i kontrolu vozu.

Nové Ghibli Hybrid symbolizuje začátek elektrifikace značky Maserati, která by měla v příštím roce pokračovat představením nové generace modelů GranTurismo a GranCabrio s čistě elektrickými pohonnými jednotkami. V mezidobí ale proběhne ještě představení dlouho očekávaného supersportu MC20.

Související články

Témata
17. 7. 2020 22:30
Re: Re: Hybrid
Je skoda, ze se u nás neprodával slabsi šestiválec jen s pohonem zadních kol.
Jinak kvituju všechny vysvětlení, proč je německá konkurence lepší. A ještě mi vysvětlete, proč to auto vypadá tak svinsky dobre a ještě lip zní. Dneska jsem se s jedním honil na chorvatské dálnici a i v odporné vinove metle bylo zatraceně sexy.
17. 7. 2020 22:02
Re: tahoun prodejů...
Možná nebude. Ale když potkám benzinové Ghibli, určitě si ho všimnu, po Éčku nebo pětce se neotáčí ani vesnický pes.
17. 7. 2020 19:34
Re: Re: Hybrid
Kamery světla ok. Někomu může vadit. Za mě nepotřebuji ptáčí pohled a ja nevím co ještě. V normálním provozu stejně nevyuzijes. Motorů je méně ale vždy ve srovnatelných výkonových verzí jsou na tom papírově výborně. U interiéru s tebou opět nesouhlasím. Prolezl jsem a projel x3 glc q5 stelvio a vůbec mi nepřipadá že by na tom bylo stelvio materiálově nebo zpracováním nějak hůře. Beru MY20. To že stelvio používá tlačítka je obrovská výhoda. A s těmi co jsou v glc na ovld.klimatizace se to nedá srovnat. Ta malá rozvrzaná lištička s tlačítky je příšerná. A o jízdním projevu a pocitu výjimečného vozu oproti ostatním konkurentům se nemá cenu vůbec bavit. Tolik tedy za mě.
17. 7. 2020 19:29
Re: To že
Jsi si jisty ze ten sestivalec je od Ferrari?

Premyslim nad Maserati jako nahradou za sluzebni petku a mam pocit, ze jedina varianta motoru od Fka je 8mi valec v Quattroporte GTS, nebo ??
Avatar - Korendir
17. 7. 2020 11:14
Re: Hybrid
No to máš pravdu, předimenzovaná V6 nadopovaná turbama a elektrikou teda nic moc.
Co píšeš níže k těm motorům, že nejlepší už bylo vyrobeno, nějak se s tím člověk musí smířit. Protože kupovat pak ojetý a zastaralý auto, že má ale dobrý motor taky není úplně super.
Holt budou se s tím muset popasovat a snad to bude k něčemu vypadat. V tomhle mají němci výhodu a navrh, jejich možnosti jsou někde jinde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku