Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Project24: S tímto trojzubcem na nákup nevyrazíte. Míří na okruhy

Filip Melich Filip Melich 25. 7. 2022 • 19:36
86
Zobrazit náhledy (86)
Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20

Italská automobilka představila Project24. Maserati se totiž chystá do vod výrobců aut určených k jízdě výhradně na okruhu, nikoliv však v rámci jakékoliv závodní série.

Čistě okruhové supersporty a hypersporty jsou zvláštními auty pro nepočetnou klientelu. Přesto poptávka po podobných vozech existuje a nyní se po bok aut jako Porsche 935, Aston Martin Valkyrie AMR Pro nebo Ferrari FXX K rozhodlo postavit také Maserati. Svůj výtvor prozatím nazvalo Project24.

Maserati k vozu zatím sdělilo kusé informace a uvolnilo jen tři v počítači vyrobené obrázky. Pro základní představu to ale stačí. Project24 bude vycházet z modelu MC20, od nějž si vypůjčí také vidlicový šestiválec Nettuno. Zatímco základní MC20 si musí vystačit s výkonem 463 kW (630 k), okruhová verze nabídne rovnou 552 kW (750 k).

Cílem Maserati je dostat hmotnost vozu pod 1.250 kilogramů, což by pak mělo vyústit v poměr hmotnost:výkon s hodnotou zhruba 1,67 kg/k. Poháněna budou výhradně zadní kola, a to skrze závodní šestistupňovou sekvenční převodovku s pádly řazením pod volantem. Nechybí ani mechanický samosvorný diferenciál nebo závodní karbon-keramické brzdy CCM-R od Bremba.

Samozřejmostí je také plně nastavitelný podvozek, okruhové pneumatiky a kompletně přepracovaná aerodynamika auta. Vzhled auta navrhlo Centro Stile Maserati, přičemž jeho konstrukčním základem je karbonová vana. Z karbonu jsou pak vyrobeny rovněž panely karoserie. Výsledek má být něčím, co jsme podle Maserati od značky ještě neviděli.

Auto je zatím stále ve vývoji, proto je Project24 spíše pracovní název. Jakmile bude okruhové Maserati připraveno, značka vyrobí pouhých 62 exemplářů. Každý z majitelů se přitom může těšit podporu ze strany Maserati i při servisování a provozování auta. Finální verzi ale zřejmě letos ještě neuvidíme. Zájemci si budou muset ještě chvíli počkat.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata